نهضت مطالعه مفید در جامعه ایجاد شود
کد خبر: 3747440
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

نهضت مطالعه مفید در جامعه ایجاد شود

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اظهارکرد: نهضت مطالعه مفید در جامعه با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی با حضور کارشناسان اهل فن برگزار شود.

نهضت مطالعه مفید در جامعه ایجاد شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، امروز یک‌شنبه، ۲۵ شهریور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان که در محل استانداری استان برگزار شد، به عدم توجه به کتاب‌خوانی در جامعه اشاره و اظهارکرد: کتاب مهجور و غریبه است و در شرایط کنونی کتاب‌های درسی و کمک آموزشی در بورس مطالعه قرار دارد.
وی با تاکید بر ایجاد نهضت مطالعه مفید در جامعه، تصریح کرد: نهضت مطالعه مفید با برگزاری جلسات هم‌اندیشی و حضور اهل فن جهت بالا بردن سرانه مطالعه و فراگیر شدن فرهنگ مطالعه تشکیل شود.
خجسته‌پور به مشکلات زیرساختی در حوزه کتاب‌خانه‌های عمومی استان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت ساخت ساختمان کتاب‌خانه شهرداری خرم‌آباد، تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد در ساخت ساختمانی که بناست یک طبقه آن در اختیار شهرداری و طبقه دیگر آن به نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی اختصاص یابد اهتمام داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به مشکل کتابخانه هفده شهریور خرم‌آباد، اضافه کرد: با توجه به قرارگیری این کتابخانه در فضای آموزشی، بناست توسط آموزش و پرورش استان مسیر جدیدی برای این کتابخانه تعبیه شود
خجسته‌پور به تصویب واریز سالانه ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری‌های استان به نهاد به کتابخانه‌ها اشاره و تصریح کرد: حق و حقوق کتابخانه‌ها بیشتر از این رقم است اما پیگیری‌های حضوری با شهرداری‌ها برای پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب کتاب‌خانه‌های عمومی استان انجام شود.

انتهای پیام

captcha