رونمایی از کتاب «جریان‌شناسی شعر جنگ» در اهواز
کد خبر: 3750942
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

رونمایی از کتاب «جریان‌شناسی شعر جنگ» در اهواز

گروه فرهنگی ـ آیین رونمایی از دو کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» و «شرجی‌تر از جنگ» اثر داودرضا کاظمی در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» پژوهشی در شعر دفاع مقدس در اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس اثر داودرضا کاظمی دوشنبه 9 مهرماه در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود. کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» و «شرجی‌تر از جنگ(با شاعران پایداری در خوزستان)» عنوان کتاب‌هایی است که در این مراسم رونمایی خواهند شد.

کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» پژوهشی در شعر دفاع مقدس است. محمدرضا سنگری محقق و نویسنده در مقدمه خود بر این کتاب که به گفته خود که فقر آن در مطالعات شعر خوزستان احساس می‌شد، آن را چنین معرفی کرده است:

«...  این اثر روشمندانه، ژرف‌نگرانه، عالمانه و محققانه است. در هشت فصل این اثر، هشت درِ بهشت به روی شعر دفاع مقدس خوزستان گشوده می‌شود. استاد کاظمی پیشینه‌ شعر خوزستان را و تصویر و توصیفی رسا از خوزستان را در دو فصل نخستین کاویده است. و در دیگر فصول شعر پایداری، سیر تحول در اندیشه، معنا و محتوای جنگ، بعد ادبیّت شعر دفاع مقدس، سیر تحول زبانی، سیر تحول فرم و به دیگر زبان ویژگی‌های سبکی شعر خوزستان را تحلیل، تبیین و بررسی کرده است. آخرین فصل- فصل هشتم نیز شاعران شاخص شعر دفاع مقدس و پایداری خوزستان را شناسانده است.»

عنوان کتاب دیگر «شرجی تر از جنگ» است. داودرضا کاظمی در مقدمه آن نوشته است: «تمام سروده‌هایی که در این کتاب آمده است، فصل هشتم کتاب «جریان شناسی شعر جنگ» است که بنا به توصیه و صلاحدید ناشر محترم، در مجلدی جداگانه فراهم آورده شد تا خوانندگان گرامی به صورت کامل آثار مورد بحث در آن پژوهش، دسترسی داشته باشند. افزون بر آن، مجموعه ای از آثار شاعران خوزستانی در حوزه ی ادبیات پایداری و به ویژه دفاع مقدس در اختیار پژوهشگران و علاقمندان این عرصه قرار گیرد.

گفتنی است؛ این مراسم با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، حوزه هنری و ستادبرگزاری نکوداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha