فعالان قرآنی در حیطه کاری مظلوم واقع می‌شوند/ قاریان به صورت آزاد تلاوت کنند
کد خبر: 3754593
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
گفت‌وگو با قاری ممتاز رشته ترتیل مسابقات سراسری قرآن؛

فعالان قرآنی در حیطه کاری مظلوم واقع می‌شوند/ قاریان به صورت آزاد تلاوت کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی - فؤاد مولودی با اشاره به اینکه بسیار علاقه‌مندم در حوزه فعالیت قرآنی خود در یکی از سازمان‌های قرآنی مشغول به کار شوم، افزود: فعالان قرآنی در حیطه کاری مظلوم واقع می‌شوند گاه در برخی ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی افرادی در رأس امور هستند که حتی قادر به تلاوت یک صفحه قرآن نیستند، متأسفم که این شرایط حاکم است.

لزوم بکارگیری نخبگان قرآنی/ قاریان بصورت آزاد تلاوت کنند

فؤاد مولودی، نفر اول رشته قرائت ترتیل مسابقات سراسری قرآن اراک در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن ابراز رضایت از میزبانی و نظم محل اسکان و برگزاری مسابقات، گفت: تمام هدف ما از شرکت در مسابقات قرآن انس بیشتر با کلام وحی است.
وی تصریح کرد: برای آینده قرآنی تلاش می‌کنم. فعالیت در رشته‌های مختلف و تربیت قرآن‌آموزان با اخلاق از جمله برنامه‌های پیش‌رویم هست. بسیار علاقه‌مندم در حوزه فعالیت قرآنی خودم در یکی از سازمان‌های قرآنی مشغول به کار شوم. فعالان قرآنی در حیطه کاری مظلوم واقع می‌شوند.
مولودی ادامه داد: گاه در برخی ارگان‌ها و سازمان‌های قرآنی افرادی در رأس امور هستند که حتی قادر به تلاوت یک صفحه قرآن نیستند. متأسفم که این شرایط حاکم است. به نظرم بهتر است نخبگان قرآن به کار گرفته شوند.
وی در پاسخ به این سؤال که روح قرآن در مسابقات حاکم است یا خیر، بیان کرد: به جرأت می‌گویم خیر، روح قرآن در مسابقات حاکم نیست، چراکه مسابقات در قالب اجرا می‌شود و همین باعث می‌شود از معنویات دور باشیم، داور از شرکت‌کننده چیزی می‌خواهد که باید اجرا کند اگر در این مسیر حرکت نکند امتیازی نمی‌گیرد.
مولودی اضافه کرد: برای حاکم شدن روح قرآن باید اجازه تلاوت آزاد همچون قاریان مصر داده شود. قاریان با هر سلیقه‌ای تلاوت کنند. تلاوت درونی، با احساس بدون قالب کمک می‌کند تا روح قرآن جریان داشته باشد. بهتر است برای این نوع تلاوت سازوکاری تعریف شود.
قاری ممتاز رشته ترتیل مسابقات سراسری اراک در پایان اظهار کرد: چند سالی هست که نحوه جدید برگزاری مسابقات به شیوه دیگر کشورها مطرح است اما اقدامی صورت نگرفته است. مسابقات مالزی با ما فرق دارد و باید ساز‌و‌کار عوض شود تا از یکنواخت خواندن و خطی خواندن خارج شویم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha