لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن/ حضور فینالیست‌ها به تنهایی در اراک از هیجان مسابقات کاست
کد خبر: 3755335
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
گزارش ایکنا از یازدهمین روز برگزاری مسابقات قرآن؛

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن/ حضور فینالیست‌ها به تنهایی در اراک از هیجان مسابقات کاست

گروه فعالیت‌های قرآنی - یازدهمین روز از مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک به ادامه رقابت‌های بانوان در رشته‌های مختلف قرآنی اختصاص داشت.

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ/ حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، 20 مهر و یازدهمین روز مسابقات سراسری قرآن و چهارمین روز مسابقات بانوان گذشت، رقابت متسابقات رشته معارفی 17 مهر‌ماه آغاز شد و تا 22 همین ماه ادامه دارد. رقابت متسابقان در رشته‌های آوایی از شامگاه روز چهارشنبه، 18 مهر با رقابت حافظان کل و حفظ 20 جزء در مرحله مقدماتی آغاز شد، روز 19 مهر شاهد رقابت آنان در مرحله نیمه‌نهایی بودیم.
ادامه رقابت‌های مقدماتی شامگاه روز گذشته برگزار شد و 20 مهر رقابت‌ها در مرحله نیمه نهایی رشته حفظ 20 جزء و کل برگزار شد، عصر روز 20 مهر شاهد رقابت شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 10 جزء و مقدماتی ترتیل، مرحله مقدماتی تحقیق، حفظ کل بودیم. شامگاه نیز رقابت بین نیمه‌نهایی‌های قرائت تحقیق آغاز شد.

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ/ حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست
مرتضی سعیدی، حافظ قرآن کریم و مسئول غرفه محصولات فرهنگی نمایشگاه مسابقات سراسری قرآن اراک، به خبرنگار ایکنا گفت: هرچند مکان برگزاری مسابقات خارج از شهر است اما استقبال خوب بود. با توجه به اینکه هر روز شاهد حضور علاقه‌مندان شهرستانی در مسابقات هستیم این مهم بر استقبال از نمایشگاه به ویژه غرفه محصولات فرهنگ قرآنی می‌افزود.
وی ادامه داد: مکان نمایشگاه خیلی خوب و ایده‌آل نبود اما بد هم نبود، حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ باید لحاظ شود. امسال شاهد برگزاری مسابقات پس از 17سال در استان مرکزی هستیم، برپایی نمایشگاه با استفاده از نرم‌افزارهای قرآن بسیار پسندیده است اما برای بازدهی بیشتر باید حمایت شود.
سعیدی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های قرآنی باید جلوی چشم و در محل پرتردد برپا شود، اظهار کرد: برای استقرار نمایشگاه باید ساز‌و‌کار معین تعریف شود، این نمایشگاه تنها نباید به مسابقات محدود شود. بهتر است برای بازخورد بیشتر در سال چندین بار در نقاط مختلف استان برپا شود.

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ/ حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست
سعیدی بیان کرد: مسابقات در بخش آقایان خوب بود، تعدد داوران در رشته‌ها مختلف بسیار حائز اهمیت است. تعدد داوران به عدالت هرچه بیشتر کمک می‌کند. به نظر می‌رسد حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست. هرچه در فضای قرآنی باشیم باز هم کم است و جای کار زیاد وجود دارد. مسابقات و محافل نمایشگاه بهانه و مقدمه‌ای است تا ما را به اصل برساند.

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ/ حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست
سمیرا قاسمی، خبرنگار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، قبل از مسابقات با من صحبت کردند به عنوان کارشناس روابط عمومی در حیطه خبر با آنان همکاری کنم در کنار روابط عمومی در حوزه مسابقات نیز اخبار را آنلاین ارسال کنم.
وی ادامه داد: از حضور در مسابقات قرآن احساس خوبی دارم و پیش خودم فکر کردم تجربه آن خالی از لطف نیست. در طی این 10 روز تحت تأثیر قرار گرفتم. تلاوت‌ها در من آنقدر اثر گذاشت که گاه مشکلات پیش آمده را فراموش می‌کردم در این مدت بسیار آرام بودم و حتی این آرامش به محیط خانه هم وارد شده بود با وجود اینکه از ساعت 8 صبح تا 22 اینجا هستم اما حس آرامش اینجا را به خانه منتقل می‌کنم.
قاسمی افزود: حس می‌کنم به برکت قرآن خستگی در من راه ندارد و همیشه با انرژی به امورات خانه و پسرم رسیدگی می‌کنم. در این فضا با دوستان بسیار خوبی آشنا شدم که در کنا آنان بودن به من رضایت‌مندی می‌داد. از سه شنبه هفته قبل روزها را می‌شمارم و از اینکه به پایان مسابقت نزدیک می‌شویم اصلا راضی نیستم اصلا دوست ندارم این روزها تمام شود.
از خانم قاسمی در مورد تأثیرات قرآن در زندگی‌اش پرسیدم که احساس کردم اشک در چمانش حلقه بست و گفت: قبل از این مسابقات چادری نبودم اصلا اهل چادر نبودم اما الان با جرأت می‌گویم برای همیشه چادری شدم، وقتی وارد این محیط شدم چادر سر کردم با پوشش زیبای چادر حس سبکی و امنیت برای من چندین برابر شد وقتی بانوان یا آقایان از حفظ خود با اشتیاق حرف می‌زنند گویا در دنیای دیگر سیر می‌کردند بسیار تحت تأثیر قرآن و افراد قرآن قرار گرفتم و دوست دارم برای همیشه در این مسیر حرکت کنم.
وی ادامه داد: پسرم را در مهد قرآن و مدرسه پیش دبستانی قرآن ثبت‌نام کردم روز گذشته از اینکه پسرم واژگان سوره ناس را تلاوت می‌کرد از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدم. تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا زندگی ما تحت تاثیر قرآن باشد. من در خانواده متدین متولد شدم و همیشه به ابعاد اعتقادی پایبند بودم.
قاسمی اضافه کرد: ایرادی از نظر اجرایی به مسابقات وارد نیست و به بهترین نحو انجام شد. در ماه‌های اخیر حجت‌الاسلام حسینخانی دبیر اجرایی مسابقات به همراه دیگر عوامل تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مسابقات به شایستگی برگزار شود. خدا را شکر میزبانی اراک عالی بود و همه چیز برای متسابقان، داوران و ... فراهم بود.
وی در ادامه از آقای غفاری مدیر روابط عمومی نیز تقدیر کرد و گفت: روابط عمومی برخلاف بقیه حواسشان به ستاد خبری بود. از این فرصت استفاده کرده از مجموعه ستاد خبری و مجموعه خبرگزاری ایکنا جهت انعکاس اخبار آنلاین تشکر می‌کنم.

لزوم حمایت از نمایشگاه‌های فعال در حوزه قرآن و فرهنگ/ حضور تنها فینالیست‌ها در اراک از شور‌و‌هیجان مسابقات کاست
فاطمه غلام‌نژاد، فعال رسانه‌ای در ستاد خبری مسابقات، گفت: هیچ‌گاه در این فضا قرار نداشتم اما از اینکه این 11 روز در کنار مجموعه قرآنی بسیار خرسندم. قرآنی‌ها حس خوبی را به من منتقل می‌کنند. اصلا دوست ندارم این روزها تمام شود.
وی ادامه داد: بسیار علاقه‌مندم برای همیشه زندگی‌ام رنگ و بوی قرآنی بگیرد. من به همراه همسرم در مسابقات هستم و دوست دارم با کمک هم فرزندان قرآنی و با اخلاق دینی تربیت کنم تا روزی شاهد درخشش آنان در حوزه علمی و قرآنی باشیم.
به گزارش ایکنا؛ روز یازدهم برای اولین بار صدای اذان در فضای برگزاری سالن مسابقات طنین‌انداز شد و همه متوجه وقت اذان شدند. این مهم ضعفی بود که شاید کمی دیر اما رفع شد. امید است این امر نقطه قوتی شود تا از این پس در همایش‌ها و مسابقات زمان اذان به وضوح در مکان برگزاری نمود داشته باشد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha