لزوم توجه بیشتر به رشته‌های معارفی قرآن/ دوست دارم داور شوم
کد خبر: 3755703
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

لزوم توجه بیشتر به رشته‌های معارفی قرآن/ دوست دارم داور شوم

گروه فعالیت‌های قرآنی - دارنده رتبه سوم رشته حفظ موضوعی از سری مسبقات سراسری قرآن اراک گفت: دوست دارم داور باشم، اما فعلا برای آن تلاش خاصی نکردم کلاس داوری‌ها را نرفتم، ولی برای چند سال آینده در فکرش هستم.

لزوم توجه بیشتر به رشته‌های معارفی قرآن/دوست دارم داور شوم

سماء تقی‌زاده، دارنده رتبه سوم رشته حفظ موضوعی از سری مسبقات سراسری قرآن اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: امسال دومین سالی است که در رشته حفظ موضوعی شرکت می‌کنم، سال گذشته در ارومیه دوم شدم. مسابقات امسال خوب و رقابت بین بچه‌‌ها عالی بود.
وی تصریح کرد: راستش هیچ‌وقت به مسابقات به چشم رقابت نگاه نمی‌کنم. بسیار علاقه دارم در جمع دوستان یاد بگیرم. پارسال هم که سال اولم بود هدفم رتبه نبود و بیشتر علاقمند بودم حفظ موضوعی کار کنم.
تقی‌زاده ادامه داد: حافظ کل هستم اما باور کنید در این رشته نمی‌توانستم به عمق مفاهیم این مصحف شریف عمل کنم. دوست دارم در رشته‌ای باشم که بتوان مبانی الهی را آموخته و در زندگی عملیاتی کنم. در این دو سال تأثیراتی از قران گرفتم که قابل تأمل است.
تقی‌زاده اضافه کرد: برای بهتر صحبت کردن و تدبر در آیات به سمت حفظ موضوعی و معارف قرآن روی آوردم. فضای قرآنی و الهام گرفتن از مبانی الهی به من آرامشی می‌دهد که قبلا نداشتم. دوست دارم داور باشم اما برای آن تلاش خاصی فعلا نکردم کلاس داوری‌ها را نرفتم ولی برای چند سال آینده در این فکر هستم.
وی بیان کرد: تا حدودی روح قرآن در مسابقات حاکم است، اما انتظار از فضای قرآنی بالاتر است. به طور مثال سال گذشته به من می‌گفتند شما که رتبه آوردی حق شرکت برای سال آینده نداری، حرف‌های دیگران انسان را ناراحت می‌کند همه برای اهدافی در مسابقات شرکت می‌کنند. پارسال حسادت حتی بین بچه‌های حفظ هم دیده می‌شد که درست نیست.
تقی‌زاده ادامه داد: عدم توجه دانشجویان به قرآن یکی از خلأهای قرآنی است، دانشجویان قرآن دارند اما تلاوت نمی‌کنند. گاهی به من می‌گویند قبلا قرآن می‌خواندیم اما در حال حاضر فرصت نداریم، من فکر می‌کنم حواس دانشجویان به چیزهایی همچون شبکه‌های اجتماعی و درس خواندن پرت است که از تلاوت باز می‌مانند.
وی همچنین به غرور برخی از جامعه قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از حافظان و قاریان غرور دارند که برای جامعه قرآنی پسندیده نیست، از بالا به همه نگاه می‌کنند که درست نیست. بهترین کار این است که حافظان و قاریان در حوزه حفظ موضوعی و معارف قرآن در کنار حفظ و قرائت وارد شوند. حافظ بودن تنها به یک اسم محدود شده است. شاید یکی از دلایل غرور برخی از افراد قرآنی توجه خاص مسئولان به رشته‌های حفظ و قرائت باشد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha