سطح اقتدار جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است/ دشمنی آمریکا در عرصه جنگ نرم
کد خبر: 3768525
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کریمی:

سطح اقتدار جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است/ دشمنی آمریکا در عرصه جنگ نرم

گروه سیاسی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه سطح اقتدار جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت برتر منطقه‌ای و قدرتی که در معادلات جهانی حرفی برای گفتن دارد، تثبیت شده است لذا نوع دشمنی آمریکا به عرصه جنگ نرم تغییر یافته است.

سطح اقتدار جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است/ دشمنی آمریکا در عرصه جنگ نرم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی صبح شنبه 10 آذرماه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در فرمانداری اراک برگزارشد با اشاره به فرارسیدن روز مجلس و گرامیداشت شهادت آیت‌الله مدرس به ارائه نکاتی پیرامون این موضوع پرداخت و بیان کرد: شخصیت‌های بزرگ تاریخی به قدری وسعت شخصیت‌شان بالاست که کمتر کسی را می‌توان یافت که آگاه از اثر‌گذاری آنان نبوده باشد، بزرگ‌ترین شخصیت تاریخ معاصر ما حضرت امام (ره‌) بودند و به صراحت بارها با الفاظ و تعابیر مختلف از شهید مدرس یاد نمودند به طوری که این شخصیت یکی از الگوهای امام راحل بود و این امر نشان‌دهنده بزرگی و عظمت‌ شهید مدرس می‌باشد، به طور قطع این شخصیت می‌تواند برای سیاست‌گزاران و نمایندگان مجلس یک الگوی بسیار خوب تلقی شود.
وی ادامه داد: سطح، ابعاد، کمیت و کیفیت دشمنی دشمنان ملت ایران در طی یکسال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. ما هیچ‌وقت در نزدیک به چهار دهه گذشته پیروزی انقلاب به این میزان شفاف خصومت آمریکا ‌را نداشته‌ایم ‌و تعارفات دیپلماتیک را کنار گذاشتند و در بیانات خود به صراحت بحث به صحنه آوردن تمام‌ توان ‌خود برای فروپاشی نظام اذعان می‌کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: دشمنی دشمن‌ مساله جدیدی نیست ذات دشمن همین است اما‌، این که با این میزان دشمنی با این کیفیت به صحنه بیاید‌ امری جدید است‌ و نیاز به آمادگی ما در مواجه با این شرایط را دوچندان می‌کند.
کریمی گفت: تغییر دیگر دشمنی دشمن با ملت ایران از طریق تغییر رویکرد در جنگی علیه ما است، به طوری که نوع تهدیدات و جنگ سخت‌ که در دهه اول انقلاب و جنگ تحمیلی‌، ترورها و ...‌ را شاهد بودیم ‌به طور قطع در شرایط کنونی مد‌نظر آن‌ها نیست و به صراحت اعلام کردند دوره‌ای که بتوان با استفاده از روش‌‌ها، حربه‌ها و حمله‌های نظامی ضربه‌ای بر نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران وارد کرد، گذشته است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه سطح اقتدار جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت برتر منطقه‌ای و قدرتی که در معادلات جهانی حرفی برای گفتن دارد، تثبیت شده است لذا نوع دشمنی آمریکا به عرصه جنگ نرم تغییر یافته است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز محور تهدیدات دشمن در حوزه جنگ نرم مربوط به حوزه‌هایی از قبیل اقتصاد، فرهنگ و رسانه، سیاسی و روابط بین‌المللی است.
کریمی بیان کرد: امروز آمریکا و احزاب آن عمده‌ترین مساله‌ای ‌که دنبال می‌کنند‌، مهار‌ جمهوری اسلامی ایران ‌و تلاش برای تضعیف ساختار درونی نظام است. اینکه دشمن اصرار می‌کند که جمهوری اسلامی در یمن و سوریه ‌حضور نداشته باشد در راستای استراتژی مهار ایران است.
وی تصریح کرد: امروز دستان پر‌توان و مقتدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه فعال است‌ و دشمن این را می‌داند، ملت مقتدر یمن که مقتدارنه پایگاه‌های عربستان را با موشک مورد هدف قرار می‌دهد و دشمنان این مساله را می‌دانند که با حمایت‌های مشورتی و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران‌ انجام شده و جبهه مقاومت نیز می‌داند. اینکه امروز سوریه با اقتدار موشک به منطقه اشغالی رژیم صهیونیستی در جولان می‌زند وهواپیمای ‌آن‌ها را سرنگون می‌کند، نشانه این اقتدار است و دشمنان با اطلاع از همه این مسائل سعی دارند که جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت با اشاره به مساله تلاش دشمن برای تضعیف ساختار درونی نظام خاطر‌نشان کرد: ساختار حکومتی در کشور وجود دارد و بحث بند 57 قانون اساسی بحث تفکیک قوا، وظایف رهبری از قوای سه‌گانه و پایگاه‌ها مشخص است و ساختاری محکم و روشن وجود دارد، ممکن است خلا‌های جزیی وجود داشته باشد اما، این استحکام توانسته چهار دهه انقلاب و کشور را هدایت کند اما، مشکل در بحث عملکردهاست و هدف دشمن هم‌ همین است که در ساختار درونی به لحاظ عملکردی اختلال ایجاد کند.
وی گفت: حوزه اقتصادی حوزه مهمی است و بستر امور جامعه و گردش فعالیت‌ها می‌باشد و باید ‌راهکارها و راهبردهای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها را بکار گیریم، البته در این قسمت تلاش‌هایی از سوی دولت و کشور انجام گرفته است که در راس آن ابتکار مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای هماهنگی سران قوا بود که بالاترین سطح از حمایت ایشان از دولت و فعالیت‌های مقابله با تحریم‌ها بوده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت با بیان اینکه دشمن در حوزه رسانه‌ از جمله کانال‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تلاش می‌کند، اظهار کرد: دشمن با انجام این کار سعی دارد مردم را نسبت به آینده کشور ناامید سازد و‌ القای اینکه نظام اسلامی توانایی حل مشکلات مردم را ندارد و موضوع بسیار مهمی است و نباید اجازه دهیم در این راستا ‌خواست دشمن محقق شود.
کریمی ادامه داد: در عرصه جنگ نرم فرماندهان جنگ نرم مسئولان‌ و مدیران دستگاه‌های اجرایی‌ هستند و در این شرایط وظیفه خطیری برعهده آن‌ها است و لازم است با حساسیت و جدیت بیشتری تلاش کنیم و از ایجاد شایعات و توسعه آن‌ها جلوگیری کنیم و ‌پاسخگو بودن مدیران در این شرایط یک ضرورت است و باید به سرعت به مشکلات مردم رسیدگی و صادقانه و شفاف ‌پاسخ دهند.
وی بیان کرد: امروز بیکاری معضل اصلی و شماره یک کشور محسوب می‌شود و حوزه تولید ‌واحدهای تولیدی نیز با مشکلاتی مواجه هستند. امروز شاهد شرایط خود‌تحریمی در اداره امور کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی هستیم. بسیاری از تولید‌کنندگان اذعان دارند که از سوی تحریم‌ها آسیب ندیده‌اند و مسائل و مشکلاتی را ادارات برای آن‌ها ایجاد کردند و این موضوع در این شرایط حساس پذیرفتنی نیست‌ یک واحد تواید که با یک گره‌گشایی می‌تواند به چرخه تولید بازگردد و حداقل سطح اشتغال را حفظ کند متاسفانه با بی‌تدبیری و تاخیر در تصمیم‌گیری‌ به تعطیلی آن منجر خواهد شد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت با اشاره به توجه به توسعه حوزه شهری و روستایی گفت:‌ افراد ساکن در مناطق روستایی و شهری از مسئولان انتظار دارند که در توسعه و عمران و آبادانی ‌این مناطق تلاش کنند.
کریمی افزود: مقوله توسعه شهری و روستایی موضوع مهمی است و نقش شهرداری‌ها و دهیاری در این شرایط حساس است و انتظار داریم شورای اسلامی شهر اراک در پیشبرد امور مردم و انتخاب شهردار رویکردی داشته باشند تا شاهد توسعه و گره‌گشایی از کار مردم در مرکز استان باشیم.
وی تصریح کرد: در مرکز استان وضعیت خوبی نداریم. از شورای اسلامی اراک و شهرداری انتظار می‌رود تحرک بیشتری داشته باشند و جنازه‌هایی که در اراک به عنوان پروژه‌های عمرانی ‌در شهر باقیمانده، قرار است‌ چه زمانی به پایان برسد‌؟ چند تقاطع غیر‌هم‌سطح داریم که مردم را آزار می‌دهد و باید توجه داشت این وضعیت برای شهر اراک شایسته نیست.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با درپیش بودن فرصت بودجه 98 یک بودجه خاص برای کشور در طی سال‌های اخیر است، تلاش داریم مهم‌ترین دغدغه امروز کشور که تامین معیشت مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم در بودجه 98 را عملیاتی کنیم و با کاهش ارزش پول ملی ارزش پول مردم به ویژه اقشار حقوق‌بگیر نیاز است جبران این درآمد کاهش یافته انجام شود تا بتوانند به حیات اقتصادی خود ادامه دهند و این وظیفه دولت و مجلس است که در این زمینه تلاش کنند.
انتهای پیام

captcha