مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون
کد خبر: 3776966
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
طرح گلایه‌ها در ششمین یادواره سوره‌های سرخ؛

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون

گروه جهاد و حماسه ــ تهیه‌کننده مستند سوره‌های سرخ با طرح این پرسش که آیا مدیران خانواده شهدا را تنها برای ویترین می‌خواهند، اظهار کرد: رئیس شبکه ۳ یک جوان کم‌اطلاع است که به واسطه خویشاوندسالاری به این جایگاه رسیده و به همین جهت از پخش‌ مستند سوره‌های سرخ جلوگیری می‌کند.

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون

به گزارش ایکنا، ششمین یادواره سوره‌های سرخ؛ شهدای قرآنی امروز نهم دی‌ماه با حضور خانواده‌های شهدای قرآنی و بسیجیان کشور در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی فرزند شهید محمدحسین موحدی، قاری بین‌المللی؛ رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در سخنانی اظهار کرد: درود می‌فرستم به شهدایی که با ایثارشان موقعیتی پیش آوردند تا ما امروز بتوانیم در این مکان گردهم جمع شویم. همچنین خدا را شاکرم که آئین سوره‌های سرخ در سالروز 9 دی، حماسه ملی بزرگ این سرزمین اسلامی، برگزار می‌‌شود.

شناسایی شهدای قرآنی
وی افزود: به پیشنهاد سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت رسول(ص) شناسایی شهدای قرآنی از سال 92 آغاز شد. در همین زمینه بیش از دو هزار شهید قرآنی شناسایی شدند که 200 نفر از این شهدا ساکن تهران بودند. جامعه قرآنی چهارشنبه هر هفته به دیدار یکی از خانواده‌های شهدای قرآنی می‌رود تا با دیدار از آنها تجلیلی از مقام شامخ شهدا داشته باشند.

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون
مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران ادامه داد: با محوریت شهدای قرآنی مستند‌های متعددی ساخته شده که بیشتر آنها تاکنون از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است. ساخت این برنامه‌ها همچنان ادامه خواهد دارد.
قربانی با بیان اینکه جامعه نیاز به الگوهایی چون شهدای قرآنی دارد، تاکید کرد: در جامعه امروز جوانان با آسیب‌های بسیاری مواجه شدند و دلیل آن هم این است که ما نتوانستیم الگوهای مناسبی در اختیار آنها قرار دهیم. برای همین معرفی شهدای قرآنی قدمی است که می‌تواند به جوانان این مرز و بوم نشان دهد که چه بزرگ‌مردانی که با ایثارشان برای آنان امنیت به بار آوردند.

در ادامه مراسم، از قاری بین‌المللی، محمدحسن موحدی تجلیل به عمل آمد. سپس محمدرضا صلح‌جو به ذکر خاطره‌ای از شهید احمد انصاری پرداخت و گفت: از نوجوانی با شهید انصاری دوست بودم. این شهید یک سال پیش از آغاز جنگ در قائله کردستان با شجاعت جنگید و به شهادت رسید و در پاوه نیز پیکر مطهرش به خاک سپرده شد.
وی افزود: شهید انصاری از نوجوانی علاقه بسیاری به قرآن داشت. وی به خوبی از قاری‌های بزرگ مصری تقلید می‌کرد. درباره حسن خلقش همین اندازه بگویم که بسیار خوش‌مشرب و شوخ بود. شهید انصاری در زلزله طبس خدمات بسیاری ارائه کرد و جالب است بدانید قبل از شهادتش مراسم قرآن‌خوانی برپا کرد.

تبعات مدیریت آقازادگان بر سیمای ملی

رضا صبور، تهیه‌کننده بیش از 120 مستند سوره‌های سرخ در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: خانواده شهدا معدن تربیت و اخلاق هستند، به همین دلیل قصد ندارم سخنی بگویم که آنها بیشتر از من به آن واقفند. در این مجال سخنان دیگری خواهم گفت که البته شاید برای عده‌ای از مسئولان چندان خوش‌آیند نباشد.
وی افزود: امروز جای خالی شهدا به شدت احساس می‌شود، زیرا اگر شهدا حضور داشتند، این‌چنین شاهد سبقت‌گیری برای چپاول اموال مردم از سوی برخی مسئولان نبودیم. به همین دلیل از همه خانواده شهدا تقاضا دارم پرچمدار راه فرزندان شهیدشان باشند و آرمان‌های شهدا را از مسئولان طلب کنند.

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون
صبور ادامه داد: متاسفانه برخی از پست‌ها در کشور براساس لیاقت افراد واگذار نمی‌شود. رانت باعث می‌شود پست‌ها بین آقازاده‌ها تقسیم شود. رئیس شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران یک جوان 30 ساله و کم‌اطلاع است و تنها به واسطه نسبت فامیلی با بزرگان به این جایگاه رسیده، بدون اینکه لیاقت آن را داشته باشد. به همین دلیل است که چنین مدیری از پخش‌ مستند سوره‌های سرخ در این شبکه جلوگیری می‌کند. چرا در شرایطی که رئیس سازمان صدا و سیما دستور پخش این برنامه را می‌دهد، مدیر شبکه سه به دلیل نبود زمان، مانع پخش آن می شود؟ این امر نشان می‌دهد که رئیس این سازمان قدرت کنترل نیروهایش را ندارد. در چنین شرایطی طبیعی است که به جای پخش برنامه‌هایی با محوریت شهدا، سیما سراغ محمدرضا گلزار و مهران مدیری می رود؛ افرادی که تخلفات مالی و اخلاقی آنها بارها شنیده شده است. چرا باید رسانه ملی میلیاردها هزینه کند تا این قبیل افراد در تلویزیون حضور داشته باشند، اما برای پخش مستندهایی با محوریت شهدا زمان نداشته باشد؟

نگاه ویترینی به خانواده شهدا
صبور در انتهای سخنانش از مسئولان سپاه نیز گله‌مند شد و گفت: چرا مدیران سپاه در این مراسم حضور ندارند؟ آیا آنها خانواده شهدا را تنها برای ویترین می‌خواهند؟ از شما خانواده شهدا تقاضا دارم از مسئولان و مدیران مطالبه‌گر باشید تا انقلاب از مسیر راستین خود منحرف نشود.

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون

در ادامه این مراسم، منصور نورایی، مداح اهل بیت(ع) به اجرای برنامه پرداخت و سپس مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در سخنانی گفت: شهدا گوهر‌هایی هستند که اگر ما راه آنها را ادامه دهیم، هیچ‌گاه از مسیر ولایت دور نخواهیم شد. زمانی که دوران دبیرستان را سپری می‌کردم، محیطی را تجربه کردم که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده بود. یکی از این شهدای گران‌قدر، شهید حیدری بود که در اخلاق و سیره به واقع قرآنی رفتار می‌کرد. شهیدان امروز بر رفتار و کارهای ما ناظر هستند. پس بیاییم به گونه‌ای رفتار کنیم که فردای قیامت شرمنده آنها نباشیم. بهترین مسیری که می‌شود با آرمان‌های شهدا پیوند بست، توصیه به اخلاق و رفتار قرآنی است.

مسئولان نگاه ویترینی به شهدا را کنار بگذارند/ تبعات مدیریت آقازادگان بر تلویزیون
این مراسم با اجرای تواشیح گروه محمدرسول‌الله در وصف شهدا ادامه یافت. سپس امیرحسام ذوالعلی، پدر یکی از شهدای فتنه، در سخنانی اظهار کرد: فتنه‌گران همیشه در انتظارند تا از غفلت خود برای رسیدن به اهدافشان سود ببرند، اما تا این انقلاب جوانانی با عشق ولایت دارد، فتنه‌گران آرزوهای خود را به گور خواهند برد.
در بخش پایانی مراسم، حسین معز غلامی، پدر شهید نیز به ذکر خاطره‌ای از فرزند شهیدش پرداخت و در نهایت مراسم با پخش نماهنگی از شهدا به پایان رسید.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha