کاروان قرآنی انقلاب در «نجف‌آباد» و «خمینی‌شهر»
کد خبر: 3784235
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

کاروان قرآنی انقلاب در «نجف‌آباد» و «خمینی‌شهر»

گروه فعالیت‌های قرآنی - کاروان قرآنی انقلاب با ورود به شهر نجف‌آباد اصفهان برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا، به‌خصوص شهید مدافع حرم محسن حججی به گلزار شهدای نجف‌آباد رفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ کاروان قرآنی انقلاب برای ادای احترام به مقام شهدای شهر نجف‌آباد اصفهان صبح روز جمعه، پنجم بهمن‌ماه وارد گلزار شهدای این شهر شد.

کاروان قرآنی انقلاب در

در ابتدا، اعضاء کاروان قرآنی انقلاب، برای قرائت فاتحه بر سر مزار شهید مدافع حرم محسن حججی حاضر شدند و با نثار گل به مقام این شهید، ادای احترام کردند.

کاروان قرآنی انقلاب در

بسیاری از اعضاء این کاروان که برای اولین بار به مزار شهید حججی آمده بودند، تحت تأثیر فضای معنوی حاکم بر مزار این شهید مدافع حرم قرار گرفته بودند و با اینکه از قبل برنامه‌ای برای اجرای محفل قرآنی در این مکان در نظر گرفته نشده بود، به پیشنهاد اعضاء کاروان، دو تن از قاریان بین‌المللی کشورمان، احمد ابوالقاسمی و حمیدرضا احمدی‌وفا آیاتی از قرآن را تلاوت کردند که بر معنویت این فضا افزود. همچنین محمدرضا صلح‌جو، پیشکسوت قرآنی دقایقی را به صحبت پیرامون اهمیت فداکاری و رشادت شهدا پرداخت.

کاروان قرآنی انقلاب در

سپس کاروان قرآنی انقلاب برای اقامه نماز جمعه راهی شهر خمینی‌شهر اصفهان شد، در این بین امام جمعه موقت این شهر به تقدیر از کاروان قرآنی انقلاب پرداخت و در بین خطبه‌های نماز جمعه این حرکت بزرگ قرآنی را بی‌سابقه خواند و مردم اصفهان را به حضور در برنامه‌های این کاروان تشویق کرد.

در ادامه برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب، این کاروان برای بازدید و اجرای محفل قرآنی به دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر رفت تا علاوه بر اجرای برنامه در این دارالقرآن، آغاز بخش برنامه اختتامیه مرحله مقدماتی طرح استعدادیابی قرآنی طه باشد.

در ابتدای این مراسم که از ساعت 15 آغاز شد، کریم میرزاعلیان، قاری نوجوان و نفر اول مسابقات قرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان به تلاوت زیبای آیاتی از قرآن پرداخت که تشویق حاضران به‌خصوص نوجوانان را برانگیخت.

سپس حجت‌الاسلام قربانیان، مدیریت دارالقرآن اهل‌بیت(ع) با خوش‌آمدگویی به کاروان قرآنی انقلاب و به فال نیک گرفتن تقارن حضور این کاروان با اختتامیه مرحله مقدماتی طرح استعدادیابی قرآنی طه به معرفی فعالیت‌های مجموعه قرآنی‌اش پرداخت و گفت: کلنگ‌زنی این مجموعه از سال 83 انجام شد و حدود سه سالی است که توانسته‌ایم، فعالیت‌های این دارالقرآن را به‌صورت جدی راه‌اندازی کنیم. بیش از چهل کلاس آموزشی در سطوح مختلف رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، تواشیح و سرود آئینی داریم و الحمدلله با کمک خیران گمنام، دارالقرآن از بهترین امکانات آموزشی برخوردار است.

وی در آخر گفت: جزو معدود مؤسساتی هستیم که از حافظان قرآن به صورت جدی تقدیر به‌عمل می‌آوریم، طوری که به کسب‌کنندگان مدرک درجه دو حفظ سازمان دارالقرآن الکریم و کمک هزینه حج تقدیم می‌شود.

در ادامه حمیدرضا احمدی‌وفا و احمد ابوالقاسمی، قاریان بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره فصلت و نساء را تلاوت کردند. همچنین گروه تواشیح و هم‌خوانی بیّنه استان اصفهان، متشکل از نوجوانان قرآنی به اجرای هم‌خوانی سوره فتح به سبک استاد کامل یوسف البهتیمی پرداختند.

در ادامه اعضای کاروان قرآنی انقلاب برای اجرای محفل انس با قرآن در حسینیه ثارالله(ع)، راهی این حسینیه شدند.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha