لزوم بازتعریف شأن، جایگاه و منزلت روابط عمومی‌ها
کد خبر: 3792915
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

لزوم بازتعریف شأن، جایگاه و منزلت روابط عمومی‌ها

گروه سیاست و اقتصاد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: روابط عمومی‌ها باید پل ارتباطی جامعه هدف و دستگاه خود باشند لذا نیاز است شان و جایگاه و منزلت روابط عمومی بازتعریف شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز 5 اسفندماه در شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: نخستین موضوعی که باید مدنظر روابط‌عمومی‌ها قرار گیرد شناخت جایگاه روابط عمومی است چراکه اگر به این جایگاه احاطه نداشته باشند روابط عمومی به شدت دچار تنزل خواهد شد.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی جایگاه ویژه‌ای دارند، افزود: روابط عمومی‌ها باید پل ارتباطی جامعه هدف و دستگاه خود باشند لذا نیاز است شان و جایگاه و منزلت روابط عمومی بازتعریف شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: مجموعه روابط عمومی باید ارتباط میان جامعه هدف، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی را بر اساس ساز و کارهای مدرن تسهیل و روان‌سازی کند.
اکرمی در خصوص ارتباط میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها گفت: ارتباط حسنه روابط عمومی‌ها با تمامی رسانه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و اگر ارتباط خوبی با رسانه‌ها برقرار شود مطمئنا می‌توان عملکرد دستگاه‌ها را بهتر و ویژه‌تر اطلاع‌رسانی کرد چراکه رسانه‌ها پل ارتباطی مردم و روابط عمومی‌ها هستند.
وی ادامه داد: اگر رسانه‌ها از دستگاه‌های اجرایی گله‌مند باشند، نشان از عملکرد ضعیف روابط عمومی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز هجمه‌هایی علیه دولت انجام می‌شود، گفت: اشکالاتی در برخی دستگاه‌ها وجود دارد که این اشکالات در شرایطی که به دولت هجمه‌هایی وارد می‌شود، بجا نیست لذا در این رابطه روابط عمومی‌ها باید پاسخگو باشند.
اکرمی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های جامعه محدود است و نباید در این شرایط سطح مطالبات را افزایش داد، منافع ملی نباید بازیچه دست افراد قرار گیرد که این امر مهم نیز بر عهده روابط عمومی‌ها قرار دارد و در این شرایط که مشکلاتی توسط دشمنان ایجاد شده باید با مردم بیشتر ارتباط بگیرند.
وی با بیان اینکه حضور و یا عدم حضور روابط عمومی‌ها باید اثرات خاص خود را به همراه داشته باشد، ادامه داد: در این‌ حوزه باید اقدامات خلاقانه‌ای مدنظر قرار گیرد که سبب ایجاد جذابیت شود و نیاز است که این اقدامات خلاقانه به ویژه در زمان محدودیت منابع صورت گیرد.
اکرمی بر لزوم فعال بودن روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: محدودیت‌ها نباید دلیل بر ناآراستگی ادارات باشد و باید با منابع موجود آراستگی ادارات را در نظر قرار داد چراکه روابط عمومی‌ها پیشانی ادارات هستند.
یادآور می شود؛ در این جلسه از مصطفی عرب مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین‌الملل‌استانداری مرکزی تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha