تقویت فرهنگ اسلامی ـ ایرانی؛ یکی‌ از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان
کد خبر: 3793772
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

تقویت فرهنگ اسلامی ـ ایرانی؛ یکی‌ از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان به جنگ نرم دشمن برای تخریب و تضعیف نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: یکی‌ از مهم‌ترین رسالت‌های زنان و مادران ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی؛ یکی‌از مهم‌ترین رسالت‌های بانوانبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان سه‌شنبه، هفتم اسفندماه در مراسم روز زن که در دانشگاه لرستان و برای کارکنان و اعضای هیئت‌علمی زن شاغل این دانشگاه برگزار شد، با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی کامل برای زنان است، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، یک الگوی کامل برای زنان، از هر نظر است.
وی افزود: علاوه‌ بر الگو بودن درزمینه حمایت از نهاد خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان، درزمینه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی هم حضرت فاطمه‌ زهرا(س) برای جامعه زنان و مادران ما یک الگوی همه‌جانبه و کامل است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) در برابر حکومت ستم و ظلم به‌صورت تمام‌قد، ایستادگی و از حریم ولایت، دفاع کرد، ادامه داد: اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) نزد پیامبر گرامی اسلام(ص) به ‌اندازه‌ای بوده که درباره حضرت فاطمه(س)، فرمودند: «فاطمه پاره تن من است».
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد: جایگاه و موقعیت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نسبت به جایگاه دیگر زنانی که در گفتمان اسلامی از آن‌ها نام برده شده همچون حضرت مریم، والاتر و برجسته‌تر است.
پرویزپور سالروز تولد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) را هم تبریک گفت و افزود: رهبری حضرت امام خمینی(ره) و وقوع انقلاب اسلامی ایران، یک‌راه و مسیر جدید برگرفته از تعالیم سعادت‌بخش دینی را برای هویت بخشی به زنان ایجاد کرد و زنان از ابتدای انقلاب تاکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای جایگاه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بوده‌اند و این نشان می‌دهد که موقعیت و جایگاه زنان، در نظام ما یک جایگاه مقدس و ارزشمند است.
پرویزپور به جنگ نرم دشمن برای تخریب و تضعیف نهاد خانواده اشاره کرد و گفت: زنان و مادران، یک نقش اساسی و محوری در خانواده دارند و مهم‌ترین رسالت یعنی تربیت فرزندان بر دوش آن‌هاست تا بر اساس یک تربیت اسلامی و ایرانی، جامعه بتواند برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی هم با توجه به شرایطی که الان دشمنان برای کشور ایجاد کرده‌اند نقش زنان و مادران در اقتصاد خانواده یک نقش مهم و کلیدی است که بایستی مبتنی‌ بر حمایت از کالاهای ایرانی و ملی باشد.
پرویزپور با بیان این‌که یکی‌از مهم‌ترین رسالت زنان و مادران ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی است، اظهارکرد: دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه‌ای به مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان کرده و شاهد هستیم که در عرصه‌های گوناگون مدیریتی، زنان نقش‌آفرینی می‌کنند و سهم زنان در منصب‌های مدیریتی، افزایش‌ یافته است.

انتهای پیام

captcha