تقویت همکاری کانون‌های مساجد با تشکل‌های اجتماعی
کد خبر: 3794655
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

تقویت همکاری کانون‌های مساجد با تشکل‌های اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون ستاد عالی ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مشارکت برنامه‌ای و تقویت همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها با دستگاه‌های فرهنگی و سایر تشکل‌های اجتماعی از راهکارهای پویاتر شدن فعالیت‌ها به شیوه منسجم است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر، روز گذشته، 11 اسفند در محل استانداری بوشهر دیدار کرد.

مرتضی طاهریان، سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور در این جلسه اظهار کرد: مشارکت برنامه‌ای و تقویت همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها با دستگاه‌های فرهنگی و سایر تشکل‌های اجتماعی یکی از راهکارهای پویاتر شدن فعالیت‌ها به شیوه منسجم است.

معاون ستاد عالی ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه از ثبت اطلاعات فعالین فرهنگی و اجتماعی در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد و افزود: تا کنون قریب به 2 میلیون و 50 هزار نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور اطلاعات هویتی خود را در سامانه به ثبت رسانده‌اند.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۸ هزار پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌ها در شهرها و روستاها فعال بودند.

انتصابات ستاد عالی به مرز جوانی رسید

طاهریان اشاره کرد: انتصابات جدید مدیران استانی با تدبیر حجت‌الاسلام حبیب‌رض ارزانی، دبیر ستاد عالی ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مرز جوانی نزدیک شده است.

سرپرست معاونت ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی ‌کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: سال 98 و سال 99 به عنوان سالی جهش‌دار و متفاوت در برنامه‌ریزی در ستاد عالی و حمایت از ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی خواهد بود.

عباس برزگرزاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر در این آئین خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که از سال گذشته در استان بوشهر رخ داد انتخابات تعیین نماینده سازمان‌های مردم نهاد در این استان بود.

مساجد فضایی امن برای پیدایش رویدادهای مثبت در جامعه است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر با تأکید بر اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌های آینده ما برای صیانت از حقوق جوانان و نظام شهروندی است، بیان کرد: فضاهای آموزشی در مساجد و مراکز حوزه‌های علمیه، فضایی امن همراه با آرامش روحی و روانی است که موجب حرکات خوب و مثبت در سطح فرهنگ جامعه می‌شود.

ضرورت راه‌اندازی خانه گفت‌وگو و فرهنگ در کانون‌های مساجد

برزگرزاده در پایان بیان کرد: راه‌اندازی خانه گفت‌وگو و خانه فرهنگ در کانون‌های شهری و روستایی مساجد، ضرورتی اجتماعی و فرهنگی است.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha