نگاهی به فعالیت‌های مجمع قرآنیان اراک در شش‌ماهه نخست سال‌جاری
کد خبر: 3806210
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

نگاهی به فعالیت‌های مجمع قرآنیان اراک در شش‌ماهه نخست سال‌جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس مجمع قرآنیان اراک برنامه های اجرایی این مجموعه در شش ماهه نخست سال جاری را تشریح کرد.

ابوطالب شهسواری، رئیس مجمع قرآنیان اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، برنامه‌های شش ماه اول سال جاری مجمع قرآنیان این شهرستان را تشریح کرد و گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن ویژه دانش‌آموزان قبل از اذان مغرب در مسجد آسیدمهدی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آموزش و پرورش و مهد قرآن جهت حضور دانش‌آموزان در مراسم جزءخوانی، اجرای این آیین بر عهده مجتبی سعیدی مدیر مهد قرآن کریم گذارده شده است.
شهسواری ادامه داد: با همکاری برگزار‌کنندگان کرسی تلاوت رضوی در تعدادی از مساجد اراک پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود، همچنین طبق اساس‌نامه هر دو سال یکبار هیئت مدیره مجمع قرآنیان اراک انتخاب می‌شود که برگزاری انتخابات در نیمه دوم خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی افزود: افرادی که فرم عضویت مجمع قرآنیان اراک را پر کرده باشند و شرایط اختصاصی و عمومی را نیز داشته باشند می‌توانند در انتخابات مجمع شرکت کنند، التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی و عمل به قانون اساسی، پذیرش مفاد اساس نامه، داشتن حداقل 16 سال تمام، دارا بودن حُسن شهرت از شرایط عمومی و شرایط اختصاصی شامل پیشکسوت در امور قرآنی، استاد، مدرس و معلم قرآن، قاری، حافظ قرآن، پژوهشگر و محقق علوم قرآن و خادم قرآن است.
شهسواری اضافه کرد: افرادی که دارای شرایط عمومی هستند اما شرایط اختصاصی برای آنان محرز نشده نیز می‌توانند با معرفی سه نفر از مجمع قرآن و تأیید شورای مرکزی فرم عضویت را پر کرده و عضو مجمع باشند. فراخوان فرم عضویت اعلام شده است و بار دیگر این فرم را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم تا افراد علاقه‌مند در انتخابات هیئت مدیره و یا رئیس مجمع حضور داشته باشند.
رئیس مجمع قرآنیان یادآور شد: كسانی كه تمايل به شركت در مجمع عمومی و انتخابات مجمع قرانيان را دارند تا قبل از روز برگزاری مجمع عمومی و انتخابات می‌توانند از طريق تلگرام و يا بصورت حضوری در جلسات مجمع حاضر شده و فرم عضويت را تكميل و امضاء نمايند.
وی از برگزاری یادواره استاد مرحوم حاج ذبیح‌الله شهاب در هفته آخر تیرماه خبرداد و افزود: تجلیل از استاد حاج غلامرضا سوارآبادی از دیگر برنامه‌های اجرایی شش ماهه اول سال جاری است، همچنین مجمع قرآنیان خواهران نیز با حضور اساتید فعال شده است.
انتهای پیام

captcha