دومین همایش ادبی «العبد» در فومن برگزار می‌شود
کد خبر: 3806705
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

دومین همایش ادبی «العبد» در فومن برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره ارشاد فومن از برگزاری دومین همایش ادبی «العبد» خبر داد و گفت: این همایش به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله بهجت فومنی (ره) روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، یوسف نیک‌انجام، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن، امروز، 7 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری دومین همایش ادبی «العبد» خبر داد و اظهار کرد: دومین  همایش ادبی «العبد» روز چهارشنبه، 11 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهجت، فرزند بزرگوار آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش مذکور به مناسبت نکوداشت یاد و خاطره عارف وارسته و عالم برجسته حضرت آیت‌الله بهجت(ره) همراه با شعرخوانی شاعران مطرح ملی و استانی در وصف این یار سفر کرده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره ارشاد ‌فومن با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله بهجت، اضافه کرد: این عالم ربانی شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام است که در زمینه‌های مختلف تقوا، اخلاق، علم، عمل و عرفان با بهره‌گیری از محضر علمای برجسته به درجات والایی از رستگاری و حقیقت‌طلبی رسید و رضایت پروردگار را اولویت خویش قرار داد.

نیک‌انجام جایگاه عرفانی، ادبی و ابعاد شخصیتی این مرجع فقید جهان تشیع را بسیار والا دانست و متذکر شد: شاعران برجسته استان در این مراسم معنوی، اشعارشان را در وصف حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) قرائت می‌کنند.

وی ادامه داد: دومین همایش ادبی «العبد»‌ به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با مشارکت ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی برگزار می‌شود.

رئیس اداره ارشاد فومن با بیان اینکه همایش مذکور ساعت 16 عصر برگزار خواهد شد، بیان کرد: شعرخوانی و سخنرانی با محوریت تبیین ابعاد فرهنگی و ادبی این مرجع عالیقدر، پخش کلیپ، برگزاری  نمایشگاه کتاب، اجرای زنده خوشنویسی از اشعار عرفانی آیت‌الله بهجت و تجلیل از شاعران برگزیده از جمله مهمترین برنامه های همایش «العبد» است.

انتهای پیام

captcha