فقاهت آیت‌الله بهجت(ره) ناشناخته باقی مانده است
کد خبر: 3807061
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

فقاهت آیت‌الله بهجت(ره) ناشناخته باقی مانده است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان آیت‌الله بهجت(ره) را عالمی نوآور و شجاع دانست و گفت: ایشان فقیهی تمام‌عیار بود و فقاهتش همچنان ناشناخته باقی مانده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، با اشاره به اینکه بزرگداشت علمای دین احیای ارزش‌های اسلامی است، اظهار کرد: احیای نام آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در حقیقت احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: در روایات آمده زمانی که انسان نام صالحان را به زبان می‌آورد خدای متعال در آن لحظه رحمت خود را بر او نازل می‌کند، زیرا صالحان مورد توجه ذات اقدس الهی هستند و لذا آحاد جامعه بر سفره علمای اسلام نشسته‌اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شیعه همواره درون خود عالمانی داشته که احیاگر راه تشیع بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان مرجع عالقدر جهان اسلام دنیای بشر را متاثر از اسلام و تشیع کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله العظمی بهجت، بیان کرد: ایشان از روزهای نخستین زندگی بنده خالص خدا بود و این ویژگی می‌تواند برای اقشار مختلف جامعه الگو باشد.

وی روایتی از امام علی(ع) را بیان کرد و گفت: خدا را بندگانی است که این بندگان در گفتار، رفتار و عمل هیچوقت از خدا سبقت نمی‌گیرند و طبق امر خدا عمل می‌کنند. آیت‌الله العظمی بهجت فقیهی تمام‌عیار بود و فقاهت ایشان همچنان ناشناخته باقی مانده است.

آیت‌الله فلاحتی این عالم ربانی را فقیهی نوآور و شجاع دانست و یادآور شد: فتوای اجازه تلقیح مصنوعی از نوآوری‌های فقهی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) بود.

وی خواستار انتشار مجموعه سخنرانی‌ها در مراسم ارتحال آیت‌الله العظمی بهجت در قالب کتاب شد و افزود: امروزه جوانان به دنبال الگو هستند و عالمان دینی بهترین الگو برای نسل جوان محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آیت‌الله العظمی بهجت یک شخصیت فراملی و جهانی دارد،‌ تصریح کرد: حضور در مجلس گرامیداشت آیت‌الله بهجت موجب تابیدن نور معنوی ایشان بر زندگی و جامعه ما می‌شود.

انتهای پیام

captcha