اطاعت محض از حق تعالی موجب كسب حقایق در این دنیا می‌شود
کد خبر: 3807264
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

اطاعت محض از حق تعالی موجب كسب حقایق در این دنیا می‌شود

گروه معارف ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری سیره مرحوم آیت‌الله بهجت و اطاعت محض آن عالم ربانی از خداوند كه توانست عالم رؤیا را با بیداری جمع كند، اين مسئله را رمز دستيابی به حقيقت در اين دنیا دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس عصر دیروز، 8 اردیبهشت‌ماه در مراسم دهمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله محمدتقی بهجت با عنوان «طبیب روحانی» که در سالن همایش‌های دانشکده پزشکی برگزار شد، شخصیت آیت‌الله بهجت را بسیار بزرگ و رفیع دانست و گفت: در حرکت‌های معنوی گاهی سخن از عقل، نقل و شهود است.
وی، نکته و موضوع شایسته جلسه و سخن زیبنده را شهود دانست و افزود: در اوایل دوران طلبگی این توفیق را داشتم که گاهی از سخنان این بزرگوار بهره‌مند شوم، سخن از درس و بحث نیست، بلکه سخن از اطاعت محض است، آن جهانی که توانست عالم رویا را با بیداری جمع کند.
مدیر حوزه علمیه استان فارس بیان كرد: گاهی خود انسان در خواب نیز می‌داند که هویت انسان تن نیست، این نوع دانستن در خواب هنر نیست بلکه هنر آن است که انسان در بیداری نیز بتواند این حقیقت را کسب کند.
وی، جمع بین خواب و بیداری را بسیار مشکل دانست و افزود: این حقائقی که گاهی انسان آن را در عالم رؤیا حس می‌کند، آن بزرگ‌مرد فردی بود که در بیداری مشاهده می‌کرد، این جمع بسیاری مشکل است، بسیاری از چیزها است که انسان ممکن است در دنیا آن را بفهمد اما از پشت و پرده آن در آخرت چیزی نداند.
عابدی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید راه رسیدن به جمع بین این دو مرحله این است که انسان اهل سنجش، تدبیر، محاسبه و اهل حسابرسی باشد، هنر آن است قبل از آنکه بخواهند انسان را در آن عالم وزن کنند، روح خود را در این دنیا وزن کند.
وی تأکید کرد: باید قبل از آنکه میزان حساب شما در عالم دیگری برپا شود در این دنیا آن را وزن و حساب کرد، آن خلأیی که امروز در زندگی ما وجود دارد سنجش و محاسبه است.
مدیر حوزه علمیه استان فارس تأكید كرد: اگر انسان در عالم ملک و ملکوت از اهل بیت(ع) جدا شود هرگز موفق نخواهد بود و دست خالی از دنیا خواهد رفت.
انتهای پیام

captcha