جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان کشور در استان مرکزی
کد خبر: 3809649
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان کمک نقدی برای سیل‌زدگان کشور در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از ارسال و توزیع یک‌هزار بسته فرهنگی، بهداشتی و ... به مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شده است که با احتساب مبلغ جمع‌آوری شده در حساب ۹۹۹۹۹ استان پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیارد تومان کمک نقدی برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، امروز، هفدهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های نوروزی، خدمات ارسالی به سیل‌زدگان و برنامه‌های هفته هلال احمر گفت: نوروز 98 دو طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی از سوی  امدادگران و طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از سوی جوانان از 25 اسفند سال 97 تا 17 فروردین سال 98 ادامه داشت.
وی در‌خصوص طرح ملی امداد و نجات مسافران نوروزی به استقرار 12 پایگاه ثابت 24 ساعته، 8 پایگاه سیار و موقت و یک پایگاه کوهستانی اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی 25 اسفند تا 17 فروردین‌ماه 170 مأموریت امدادی توسط مأموران امدادی انجام شده است که در این مأموریت‌ها 3 هزار و 484 نفر از خدمات امدادی استفاده کردند که 99 نفر آنان به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند. در این طرح 6 نفر مصدوم گرفتار در خودرو و حوادث نجات پیدا کردند، در این طرح همه پایگاه‌ها مجهز به امکانات نجات از جمله آمبولانس بودند.
محمدی به خدمات ارائه شده در برف و کولاک نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و 449 نفر اسکان و تغذیه اضطراری داشته‌ایم که پس از عادی شدن شرایط برای ادامه سفر مهیا شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در تشریح دومین طرح ملی جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز تحت عنوان طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: در این طرح بیشتر به فرهنگ‌سازی سفر پرداخته شده است، علاوه بر ایستگاه‌های سلامت تست فشار خون، آموزش چهره به چهره کمک‌های اولیه، توصیه امدادی، آموزش گرفتن فشار خون ارائه شده است، در این طرح سعی شده فرهنگ مسافر و مسافرت نیز به مسافران آموزش داده شود. در مجموع در استان 40 پایگاه ایستگاه سلامت، خیمه نماز و فضای دوست‌دار کودک در نظر گرفته شده بود، حتی توصیه‌های ایمنی برای حفظ جان مسافران به مناطق سیل‌زده نیز توسط گروه جوانان ارائه شد. اجرای طرح بِه‌رفت در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به کمک‌های ارسالی استان به برخی استان‌های سیل‌زده ضمن تقدیر از آقازاده استاندار مرکزی جهت مدیریت بحران سیل در استان، تصریح کرد: از همان روزهای اول استراتژی کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده در نظر گرفته شد، برای سیل گلستان یک‌هزار بسته غذایی 72 ساعته ارسال شده است. بیشترین فعالیت استان در منطقه لرستان متمرکز شده بود که ارسال 3 هزار و 500 تخته چادر امدادی از انبارهای استان جهت کمک به سیل‌زدگان استان لرستان، اعطای 2 هزار و یکصد تخته چادر مسافرتی و 4 هزار تخته پتو نیز برای استان خوزستان ارسال شده است.
محمدی از اعزام 125 نفراز نیروهای عملیاتی متخصص طی دومرحله به استان‌های سیل زده گلستان و لرستان خبرداد و افزود: در همان روزهای اول تیم درمان اضطراری تحت عنوان VHCU با پزشک، پرستار، ماما، روانشناس و روان‌پزشک با تجهیزات کامل دارویی به مناطق اعزام شد، ارزش ریالی داروهای ارسالی 60 میلیون تومان است.
وی از اعزام 480 نفر از طلاب کانون طلاب استان به مناطق سیل‌زده خبر داد و افزود: این افراد علاوه بر اقدامات فرهنگی خدمات امدادی نیز انجام می‌دادند، همچنین بعد از آرامش سیل لرستان 20 نفر از تعمیرکاران حرفه‌ای داوطلبانه به منطقه پل‌دختر اعزام شدند و اقدام به تعمیر وسایل برقی و ... مردم آسیب‌دیده کردند. برای تعمیر نیاز به 40 میلیون تومان وسیله بود که از محل خیرین تأمین شد و در حال حاضر مشغول تعمیر موتورخانه‌های مدارس هستند.
محمدی از ارسال و توزیع یک‌هزار بسته فرهنگی، بهداشتی و .... به مناطق سیل‌زده کشور خبرداد و افزود: تاکنون یک میلیارد و 90 میلیون تومان وجه نقد جمع‌آوری شده است که با احتساب مبلغ جمع‌آوری شده در حساب 99999 استان پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیارد تومان کمک‌ نقدی برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده باشد همچنین ارائه خدمات به مناطق سیل‌زده کماکان ادامه دارد و امروز 15 تن برنج از زرندیه و فردا دو محموله دیگر برای لرستان ارسال می‌شود.
وی اضافه کرد: جمع‌آوری، تفکیک، نگهداری، ارسال توسط مردم و داوطلبان صورت گرفته است که تاکنون 76 محموله ارسال شده است و ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی 46 میلیارد ریال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی درخصوص برنامه‌های هفته هلال احمر نیز گفت: این هفته با شعار«سیل مهربانی» از 12 اردیبهشت تا 19 همین ماه برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که می‌توان از آن جمله به دیدار با خانواده شهدا، نشست تخصصی با امدادگران، ارائه خدمات فیزیوتراپی با تخفیف 30 درصد، افتتاح مرکز فیزیوتراپی دلیجان و برپایی نمایشگاه عکس اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha