جلسات اجتماعی - فرهنگی استان مرکزی در مناطق حاشیه‌نشین اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 3809949
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

جلسات اجتماعی - فرهنگی استان مرکزی در مناطق حاشیه‌نشین اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جلسه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان در حداقل 5 محله اراک برگزار خواهد شد و امیدواریم از رهگذر برگزاری این نشست‌ها در چنین محلاتی بخشی از آلام مردم بهبود پیدا کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز 18 اردیبهشت‌ماه در حاشیه جلسه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در مسجد امام سجاد(ع) کوی سجادیه اراک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جای اینکه مردم به مسئولان مراجعه کنند بهتر است گاهی اوقات مسئولان به مردم مراجعه و از نزدیک مسائل آنها را مشاهده کرده و در محل به بررسی آنها بپردازند که در راستای این اقدام، امروز کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با حضور مدیران ذی‌ربط در محل مسجد کوی سجادیه تشکیل شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در حوزه اشتغال این مناطق وجود داشت که مقرر شد سازمان فنی‌و‌حرفه ای به همراه صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های آموزشی را برای جوانان و بانوان فراهم کنند که در انتها به شغل منجر شود.
وی افزود: امام‌جماعت و اهالی محل، مسائل و مشکلات را مطرح کردند و پس از ارائه مسائل و مشکلات این محله تصمیماتی در خصوص رفع آنها اتخاذ شد، با توجه به نگرانی‌هایی که در حوزه اعتیاد به مواد مخدر در این محله وجود دارد قرار بر این شد که بهزیستی و بخش خصوصی فعال در این محل به حوزه مواد مخدر ورود جدی داشته باشد.
معاون استاندار با بیان اینکه در خصوص مسائل اجتماعی فرهنگی و ورزشی نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد، گفت: آنچه می‌تواند این تصمیمات را عملیاتی کند، این است که هر ماهه چنین جلساتی با حضور فرماندار اراک و روسای ادارات ذی‌ربط در همین محل تشکیل و میزان اجرایی شدن تصمیماتی که امروز اتخاذ شد، رصد شود و جلسات حداقل 6 ماه یک‌بار در همین محل با حضور مدیران کل تشکیل و عملکرد 6 ماهه مورد ارزیابی قرار گیرد.
اکرمی بیان کرد: نیروی انتظامی نیز باید پیگیری‌های امنیتی این محله را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد و همچنین مقرر شد کمیته امداد استان تعدادی از خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش قرار دهد.
انتهای پیام

captcha