یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال جاری، تأمین مسکن ارزان برای جوانان است
کد خبر: 3815609
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال جاری، تأمین مسکن ارزان برای جوانان است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای روز گذشته میان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال 98 بحث تأمین مسکن ارزان برای جوانان است، در این جلسه مصوب شد در شهرهایی که اداره راه و شهرسازی زمین دولتی دارد به صورت رایگان با شرایط خاصی مسکن برای جوانان اختصاص یابد.

یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال جاری، تأمین مسکن ارزان برای جوانان است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت امروز، هشتم خرداد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: بر اساس دستور جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح جامع توسعه شهرستان‌های آشتیان و کمیجان در دستور کار قرار داشت که هر دو طرح به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن طرح هادی و اقدامات بسیار خوب صورت گرفته برای شهرستان‌های کمیجان و آشتیان نوید بخش است که بتوانند در شرایط فعلی برای جوانان خود زمین مناسبی را برای حوزه مسکن داشته باشند.
حسینی در رابطه با توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان هم گفت: با توجه به شرایط بودجه هزینه‌ای در سال 98 کل کشور مباحثی در خصوص افزایش حقوق و دست‌مزدها مطرح شد براساس مصوبات هیئت وزیران در خوص اجرایی شدن بند 9 تبصره 12 موضوع افزایش حقوق دستمزدها کاملا صحیح است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان افزایش حقوق دستمزدها ضریب اعلام شده 18درصد است برای اقشار کمتر از 2 میلیون تومان این عدد بین 20 تا 39 درصد افزایش پیدا می‌کند؛ لذا دولت دقیقا حکم قانون را اجرا کرده است و امید است با این افزایش حقوق ضمن تورم در شرایط کنونی توجه به تأمین منابع مورد‌نیاز اقدام قابل توجهی است.
حسینی همچنین در رابطه با اعتبارات هزینه‌ای هم گفت: با توجه به رشد میانگین 18 درصد استان 16 درصد افزایش پیدا کرده است که این امر باید در سازمان برنامه بودجه توسط مجمع نمایندگان استاندار و ریاست منابع بودجه پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پایه اعتبارات هزینه‌ای استان بسیار ضعیف است، اظهار کرد: افزایش قیمت کالا و ارائه خدمات برای کارکنان خود دستگاه‌ها یا اهدافی پیشروی دستگاه‌ها یکی از نگرانی‌های امسال اکثر دستگاه‌های اجرایی است که باید در این زمینه اقدامات مؤثرتری برداشته می‌شد.
منتخب مردم فراهان، آشتیان و تفرش در خانه ملت ادامه داد: درست است که رشد 16 درصدی با توجه به رشد 18 درصدی برای حقوق و دستمزد است اما قیمت کالا و خدمات به ویژه برای دستگاه‌های اجرایی همچون امور زندان‌ها، دستگاه‌های فرهنگی که باید قرارداد بسته و کالاهای مورد نیاز را تهیه کنند بسیار بالاست که امید است با تلاش‌های مجمع نمایندگان استان شرایط بهتر شود.
حسینی گفت: دریافت از ردیف‌های اعتبارات ملی یکی از نکات قابل توجه است که باید به آن توجه شود، دستگاه‌های اجرایی باید برای دریافت اعتبارات ملی پیگیری‌های بیشتری داشته باشند، همه کمک کنیم تا حداقل منابع برای استان تأمین شود.
این مقام مسئول در خصوص تصویب طرح جامع شهر آشتیان و تأثیرگذاری آن در رشد این شهرستان اظهار کرد: در آشتیان با افزایش قیمت زمین به دلیل کمبود منابع زمینی مواجه بودیم و با توجه به فرهنگی که در این شهرستان حاکم است و آپارتمان سازی در طبقات بالا رایج نیست قیمت زمین افزایش پیدا کرده بود و جوانان را با مشکلاتی رو به رو ساخت.
حسینی با اشاره به اینکه افزایش قیمت زمین تأمین مسکن و سکونت را برای جوانان این منطقه با مشکب مواجه کرده است، تصریح کرد: افزایش حدود 48 هکتار به اراضی شهر آشتیان می‌تواند زمین مناسبی را برای شهرداری ایجاد کرده تا شهرداری زمین‌ها را با قیمت مناسب در اختیار متقاضیانی که قصد دارند واقعا آنجا زندگی و ساکن شوند قرار دهد.
منتخب مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس ادامه داد: جلسه‌ای روز گذشته میان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که یکی از هدفگذاری‌های مهم در سال 98 بحث تأمین مسکن ارزان برای جوانان است، در این جلسه مصوب شد در شهرهایی که اداره راه و شهرسازی زمین دولتی دارد به صورت رایگان با شرایط خاصی مسکن برای جوانان اختصاص یابد.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: به دنبال بازگرداندن جوانان به روستاها و شهرهای خود هستیم، با ایجاد طرح توسعه و رفع مشکلات جوانان شرایط برای ماندگاری جوانان بیش از قبل فراهم شده است.
انتهای پیام

captcha