آستان امامزادگان پنج تن لویزان، در شب‌های ماه رمضان+عکس
کد خبر: 3815727
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

آستان امامزادگان پنج تن لویزان، در شب‌های ماه رمضان+عکس

گروه جلسات و محافل - جلسه قرآن آستان امامزادگان پنج تن لویزان، از جلساتی است که در ایام ماه رمضان هرشب میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

آستان امامزادگان پنج تن لویزان، در شب‌های ماه رمضان

به گزارش ایکنا؛ آستان امامزادگان پنج تن، واقع در محله لویزان تهران، جزو مکان‌های زیارتی است که به ویژه در ایام ماه رمضان، مورد استقبال مردم و قرآنیان تهران قرار می‌گیرد.

این بقعه متبرکه که از سال‌ها قبل به‌خاطر جلسه قرآن، مرحوم علی اربابی شهره بوده، در حال حاضر محل تجدید دیدار قرآنیان در ماه رمضان است.

حسن ربیعیان، قاری بین‌المللی کشور که بعد از مرحوم اربابی، اداره کننده جلسه قرآن این مکان معنوی است در طول سال‌ روزهای چهارشنبه به اداره این جلسه قرآن می‌پردازد، در ایام ماه رمضان، هر شب ساعتی پس از افطار، تا سحرگاهان، جلسه قرآن را در رواق امام‌زاده مدیریت می‌کند و این جلسه میزبان قاریان خوشخوان ممتاز و بین‌المللی شهر تهران و بعضاَ شهرستان‌ها است.

امسال این جلسه قرآن رنگ و بوی دیگری دارد، آن هم به‌خاطر حضور واحد سیار شبکه رادیویی قرآن است که هر شب برنامه رادیویی "صهبا" را به روی آنتن زنده شبکه رادیویی قران می‌برد و به این وسیله بسیاری از تلاوت‌های انجام شده در جلسه قرآن برای شنوندگان رادیو قران قابل دسترسی خواهد بود.

این جلسه تاکنون شاهد حضور اساتید مطرحی همچون: احمد ابوالقاسمی، مهدی عادلی، جعفر فردی، محمدهادی صلحجو و .... بوده و با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه رمضان شاهد برگزاری مسابقه سالانه "سفیر مهربانی" است که با یادبود استاد مرحوم علی اربابی برگزار می‌شود.

این مسابقه که برای آقابان در سه سطح؛ زیر 18 سال، 18 تا 50 سال و بالای 50 سال است از روز جمعه 10 خرداد ماه آغاز می‌شود.

گفتنی است، به دلیل حضور پرشور متسابقان و دعوت از داوران بین‌المللی، این مسابقه دارای سطح کیفی خوبی است.

انتهای پیام

حسن ربیعیان حمید مجیدی مهر صهبا
captcha