مجمع عمومی انجمن تعزیه زرندیه برگزار شد
کد خبر: 3816211
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

مجمع عمومی انجمن تعزیه زرندیه برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مجمع عمومی انجمن تعزیه شهرستان زرندیه در سالن شورای اسلامی شهر مامونیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه عصر پنجشنبه، نهم خردادماه مجمع عمومی انجمن تعزیه این شهرستان در سالن شورای اسلامی شهر مامونیه برگزار شد.
احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در این مراسم، تعزیه را هنری مقدس، ارزشمند و تاثیر گزار معرفی کرده و افزود: هریک از هنرهای هفت‌گانه در کشور ما به ‌نوعی متاثر از هنر غرب هستند و تنها هنر تعزیه است که اصالت خود را حفظ کرده و تاثیری از هنر غرب نپذیرفته است.
وی در ادامه گفت: حمایت از هنرمندان تعزیه به‌ویژه پیشکسوتان این هنر از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است که در نظر است با ساماندهی گروه‌های تعزیه‌خوانی شهرستان و تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان این عرصه به این مقوله بیش از پیش پرداخته شود.
جوانمرد صدور پروانه فعالیت گروه‌های تعزیه‌خوانی و صدور کارت عضویت هنرمندان انجمن تعزیه را از برنامه‌های پیش‌روی این انجمن بیان کرد.
ابوالقاسم کاظمی، رئیس انجمن تعزیه شهرستان زرندیه هم در این مراسم برگزاری چهار دوره سوگواره‌ تعزیه در این شهرستان، تشکیل گروه منتخب تعزیه‌خوانان شهرستان و برگزاری چندین اجرای تعزیه بمناسبت‌های مختلف، برگزاری بیش از بیست جلسه تخصصی طی سال گذشته و ... را از جمله فعالیت‌های این انجمن طی چند سال گذشته عنوان کرده و‌ افزود: در نظر است این مجمع به‌صورت فصلی برگزار شود و در کنار این مجامع از اساتید بنام تعزیه کشور جهت برگزاری کارگاه‌های تخصصی دعوت شود.
در شهرستان‌ زرندیه بیش ۳۰ گروه‌ تعزیه‌خوانی فارسی‌خوان و ترکی‌خوان فعالیت دارند که توانسته‌اند در حفظ و اعتلای این هنر نقش بسزایی ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha