حضور کاروان قرآنی ایران در سوریه
کد خبر: 3817871
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

حضور کاروان قرآنی ایران در سوریه

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران با اجرای برنامه‌هایی در مناطق مختلف سوریه، شروع برنامه‌های متفاوت قرآنی این کشور را پس از جنگ داخلی سوریه کلید زد.

سوریه

به گزارش ایکنا؛‌ کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی به همراه تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز نوجوان در ایام ماه مبارک رمضان به سوریه رفتند تا در محافل قرآنی این کشور اجرای برنامه داشته باشند.

محمدهادی صلح‌جو، قاری ممتاز و مجری برنامه‌های معارفی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: اعزام این کاروان قرآنی حرکت بسیار خوبی بود؛ چراکه بعد از درگیری‌هایی که در این کشور شاهدش بودیم، قرآن که زبان مشترک ما و سکینه الهی برای آرامش قلوب است، بهترین تسکین‌دهنده برای آلام مردم جنگ‌زده سوریه است و الحمدلله مردم سوریه از برنامه‌های این کاروان استقبال شایسته‌ای انجام دادند.

وی افزود: تاکنون کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای دمشق، حماء، حلب، تدمر، المیادین، بوکمال، دیرالزور، نبل و حمص به اجرای برنامه پرداخته که این اتفاق برای نخستین بار رقم خورد. همچنین برای اولین بار شاهد برگزاری مراسم جزءخوانی در حرم مطهر حضرت زینب(س) توسط کاروان قرآنی بودیم.

صلح‌جو درباره آینده برنامه‌های قرآنی سوریه بیان کرد: ان‌شاءالله به زودی شاهد اتفاقات جدید قرآنی در کشور سوریه  خواهیم بود و با رایزنی‌های صورت گرفته، تصمیم بر ایجاد دارالقرآن و مراکزی برای آموزش و تعلیم قرآن در این کشور داریم.

یادآور می‌شود، کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از آقایان محمدهادی صلح‌جو، مهدی عادلی، برادران حافظ قرآن علی و مهدی حبیبی، علی رضازاده‌جویباری، محمدرضا جعفرپور، محمدرضا طاهری، مهدی غلام‌نژاد، امید حسینی‌نژاد، حجت‌الاسلام سلیمی و حافظان قرآن حنانه خلفی و زهرا خلیلی بود که برای اجرای برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان به کشور سوریه اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha