رعایت حجاب عین آزادی است/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با مفسدان
کد خبر: 3822964
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

رعایت حجاب عین آزادی است/ لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با مفسدان

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز خواستار مقابله جدی با گسترش فحشا شد و گفت: تأکید بر لزوم رعایت حجاب منافاتی با آزادی ندارد بلکه عین آزادی با هویت است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 7 تیرماه از گسترش فحشا و منکر در جامعه انتقاد کرد و خواستار مقابله جدی با این موارد شد و گفت: حفظ حجابی که در جمهوری اسلامی بر روی آن تأکید فراوان شده است به دلیل حفظ شأن و جایگاه زن است.
وی با تأکید بر اینکه مقابله با فحشا و تأکید بر لزوم رعایت حجاب منافاتی با آزادی ندارد بلکه عین آزادی با هویت است، گفت: البته بی‌حجابی و بی‌عفتی هم شامل زن و هم مرد بد است که موجب سست شدن بنیان خانواده‌ها و فرو پاشیدن آن‌ها می‌شود.
امام جمعه موقت شیراز به حضور پیکرهای مطهر شهدا در نماز جمعه شیراز اشاره کرد و گفت: شهدا رفتند و شهید شدند تا احکام اسلام پیاده شود و دین خدا حفظ شود پس باید ادامه دهنده راه آنان باشیم و با بی‌حجابی و بی‌عفتی اسلام را زیر سئوال نبریم.
وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و یاران باوفایش و روز قوه قضائیه به حساسیت کار دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که از حساسیت بالایی برخوردار است.
رضوی اردکانی با بیان اینکه اجرای عدالت و مبارزه با فساد در انواع مختلف یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است، افزود: مسلماً اجرای عدالت در جامعه با تعارف و صحبت کردن محقق نمی‌شود.
امام جمعه موقت شیراز از دستگاه قضایی خواست تا با مفسدان کلان اقتصادی به شدت برخورد کرده و آنان را به اشد مجازات برساند و حکم آنان را اجرا کند تا درس عبرتی برای کسانی باشند که به دنبال چپاول کردن اموال بیت‌المال هستند.
وی همچنین اهمیت کار قضات را یادآور شد و گفت: مسلماً در صدور احکام هم هیچکس نمی‌تواند و حق ندارد که به قاضی امر و نهی کند و قضات باید بدون توجه به فشارها و صحبت‌های دیگران، با هر فرد متخلف در هر جایگاهی که هست برخورد کنند.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید با فساد با شدت برخورد کند تا جامعه اسلامی حفظ شود، گفت: حفظ جامعه اسلامی بر عهده تک تک مردم هم هست و باید دستگاه قضایی را در این راه یاری رسانیم.
وی خواستار سپردن پرونده‌های مهم و حساس به قضات با تجربه شد و گفت: البته نباید فراموش کنیم که اکثر قضات عدالت‌محور هستند اما برخی به دلیل تجربه کم و عدم اشراف کامل به موضوع و قوانین ممکن است در زمان رسیدگی به پرونده‎ها و صدور احکام قدرت تطبیق موضوع و جرم روی داده با حکمی که باید صادر شود را نداشته باشند و بعضاً دچار اشتباه در این زمینه شوند.
امام جمعه موقت شیراز در عین حال به برگزاری دادگاه‌های مفسدان اقتصادی اشاره کرد و از دستگاه قضا به این دلیل قدردانی و بر لزوم تداوم چنین حرکت‌هایی تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha