حقوق بشر آمریکایی بلعیدن ضعفا به نفع ظالمان است
کد خبر: 3822985
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

حقوق بشر آمریکایی بلعیدن ضعفا به نفع ظالمان است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه قیدار گفت: از ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود بوده و در حقوق بشر آمریکایی بلعیدن ضعفا به نفع ظالمان اصل است.

حقوق بشر آمریکایی بلعیدن ضعفا به نفع ظالمان استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به واقعه هفتم تیرماه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اقامه عدل را اصلى‌ترین وظیفه قوه قضائیه و «ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسى» را مهم‌ترین مأموریت قوه قضاییه در دوره جدید، دانستند و معظم‌له برنامه‌ریزى، تحرک و اقدام و عمل را از لوازم ایجاد تحول در قوه قضائیه بیان فرمودند.
موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری یکى دیگر از وظایف مهم قوه قضاییه را «مبارزه سختگیرانه با فساد» چه درون قوه و چه در خارج از قوه بیان کردند، گفت: ایشان فرمودند: مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه در اولویت است، زیرا حتى یک عنصر ناباب در دستگاه قضایى مى‌تواند زحمات قضات شریف و پاکدامن و کارکنان امین این قوه در سراسر کشور را مخدوش کند.
امام جمعه قیدار به موضوع تحریم رهبر معظم انقلاب و وزیر امور خارجه و برخی فرماندهان سپاه اشاره و تاکید کرد: این اقدام بیانگر اقدامات احمقانه و نسنجیده ترامپ درباره ایران است و نشان می‌دهد که مقامات امریکایی در تمام اهداف ضدایرانی خود به بن‌بست رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه به اعتراف دوست و دشمن رهبر معظم انقلاب و نزدیکانش داراى شفافترین زندگى هستند، افزود: در ابلهانه بودن تحریم رهبر انقلاب همین بس که آن‌ها رهبری را تحریم می‌کنند که یک رهبر معنوى و سیاسى است و نه تنها ایران شیفته او هستند بلکه در بین مردم جهان محبوبیت و جایگاه مردمى بالایی دارد.
موسوی با بیان اینکه تحریم وزیر امور خارجه مغایر با حقوق بین‌الملل و قوانین جهانى است، گفت: حماقت آمریکایى‌ها در تحریم ظریف آنجا مشخص مى‌‍شود که آمریکا از یک طرف مذاکره را مطرح مى‌کند در حالی که اگر بنا بر فرض محال قرار باشه مذاکره‌ای انجام شود، باید ظریف آن را صورت دهد و تحریم او تحریم مذاکره است.
امام جمعه قیدار به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است و در حقوق بشر آمریکایی بلعیدن ضعفا به نفع ظالمان اصل است.
وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی یک دستاویزى است براى مقامات واشنگتن تا با استفاده از آن، بتوانند کشورهاى مخالف را به تبعیت از سیاست‌هاى خود وادار کرده و خواسته‌هاى خود را به این کشورها تحمیل کنند، افزود: امروز پرچم حقوق بشر در دستان بزرگترین ناقض و دشمن حقوق بشر یعنی آمریکا قرار دارد.
موسوی به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) در فضای نسبتا مناسبی که به دلیل ضعف دستگاه حاکم حاصل شده بود با تاسیس بزرگترین دانشگاه علوم اسلامی به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری پرداخت و لذا دوره امام صادق(ع) عصر شکوفایی تمدن اسلامی است و روش تبلیغی ایشان امروزه باید الگوی ما در این عصر باشد.
انتهای پیام
captcha