پیش‌بینی رونمایی از 55 عنوان کتاب از سوی جهادانشگاهی استان مرکزی
کد خبر: 3826533
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

پیش‌بینی رونمایی از 55 عنوان کتاب از سوی جهادانشگاهی استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۰ عنوان کتاب از سوی جهاددانشگاهی رونمایی شده است، گفت: پیش‌بینی بر این است که امسال نیز این عنوان کتاب‌ها به 55 جلد برسد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، مجتبی غلامی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب «مورخان مسلمان و تاریخ‌نگاری» اظهار کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهش و آموزشی فعالیت‌های خوبی را به عنوان یک نهاد انقلابی دنبال می‌کند.

وی افزود: سازمان انتشارات یکی از بخش‌هایی است که در زیرمجموعه معاونت فرهنگی وجود دارد که فعالیت‌های متفاوتی را در بحث چاپ و نشر کتاب و ارائه و فروش کتب ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد ارتباط سازنده با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌ها و معرفی و نقد کتب دانشجویی، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی از مجموعه فعالیت‌هایی است که توسط این معاونت در حال انجام است.

غلامی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های شاخص که در دو سال اخیر صورت گرفته رونمایی از کتاب است که در فعالیت‌های برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی نیز گنجانده شده است. در این زمینه تقریبا از سال گذشته ماهیانه یک رونمایی کتاب انجام می‌شود، رویکرد جدید این برنامه این است که رونمایی در محل فعالیت مولف و یا مترجم باشد که سبب ایجاد انگیزه برای فرد و سایر افراد باشد.

وی بیان کرد: جهادانشگاهی در سال 97 بیش از 140 عنوان کتاب به چاپ رسانده و در نظر دارد این میزان چاپ به 55 جلد در سال جاری باشد. همچنین هفته گذشته در گردهمایی مدیران انتشارت جهاددانشگاهی کشور شعبه انتشارات استان مرکزی جز شعبات برتر شناخته و معرفی شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «مورخان مسلمان و تاریخ‌نگاری» به زبان عربی نوشته شده و ترجمه و تحقیق آن به زبان فارسی قریب یک سال زمان برده است.

انتهای پیام

captcha