اختصاص وام بلاعوض اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی
کد خبر: 3827191
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

اختصاص وام بلاعوض اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی از اختصاص وام ۲۵ میلیون تومانی بلاعوض ویژه اشتغال‌زایی خبر‌ داد و افزود: این وام در راستای ایجاد اشتغال به افراد بیکار به‌ویژه زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد که با ایجاد کارگاه‌های کوچک بتوانند خودکفا شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۲۳ تیر در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: این نمایشگاه آثار صنایع‌دستی خانوارهای تحت پوشش به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار است که با حمایت‌های ویژه سازمان بهزیستی در کشور و به تبع آن در استان بسیاری از افراد تحت پوشش به خودکفایی رسیدند.

وی از اختصاص وام ۲۵ میلیون تومانی بلاعوض ویژه اشتغال‌زایی خبر‌ داد و افزود: این وام در راستای ایجاد اشتغال به افراد بیکار به‌ویژه زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد که با ایجاد کارگاه‌های کوچک بتوانند خودکفا شوند، اگر افراد نیاز هم داشته باشند می‌توانند با نرخ بهره پایین‌تر استفاده کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با روش اعلام شده صدها و هزاران بیکار به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و کودکان کار می‌توانند صاحب کارگاه شده و خودکفا شوند، اضافه کرد‌: امید است با توسعه این فعالیت‌ها در اداره بهزیستی و کمک سایر نهادهای امدادی و حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر از جامعه باشیم.

زهرا امینی، مدیر‌کل بهزیستی استان مرکزی نیز در آیین افتتاحیه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل ۲۰ غرفه از فعالیت‌های اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی که شامل زنان سرپرست خانوار، جامعه معلولان و معتادین بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه به‌همت واحد اشتغال اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شده است، تصریح کرد: هدف اصلی نمایشگاه توانمندی‌ها در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و نگاه به جامعه مددجویان، توانمندسازی خانواده‌ها‌، عرضه محصولات و ایجاد بازار فروش برای جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی است، این نمایشگاه از ۲۳ تیر‌ماه افتتاح و تا ۲۶ همین‌ ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در دبیرستان امام علی‌(ع) اراک دائر است.

انتهای پیام

captcha