لزوم تبیین اقدامات اقشار مختلف در دفاع مقدس برای نسل جوان
کد خبر: 3828151
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

لزوم تبیین اقدامات اقشار مختلف در دفاع مقدس برای نسل جوان

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه بود و اقدامات بسیاری از اقشار مختلف همچون مهندسی‌، پزشکی، صنعت آن دوران برای نوجوانان و جوانان امروز در حال تبیین است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز،۲۷ تیرماه در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که با حضور آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی اجرای کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان از ۴ سال گذشته آغاز شد و از یک سال و نیم پیش نیز شورای سیاست‌گذاری و ستاد کنگره تشکیل شد، قرار براین بود کنگره اصلی سال گذشته برگزار شود اما صلاح براین شد این کنگره مهرماه سال جاری برگزار شود و این امر فرصت خوبی را در اختیار ما برای انجام فعالیت‌های بهتر قرار داد.

وی عمق بخشیدن به کار را از اصول اصلی بیان کرد و افزود: این کنگره با ۶ کارگروه ‌و ۷ اجلاسیه کار خود را آغاز کرد اما پس از مدتی با ۱۲ کارگروه و ۱۳ اجلاسیه کار خود را دنبال کرد، در طول مدت از هر ظرفیتی که ایجاد می‌شد تا به ابعاد گسترده دفاع مقدس بپردازد استقبال شد، برای برپایی اجلاسیه سعی بر آن است تا تمام اقشار جامعه را در برگیرد.

سردار کریمی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های انجام شده در خصوص اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اظهار کرد: آموزش و پرورش برای برگزاری این اجلاسیه ۲۰ برنامه در مدارس در قالب برگزاری مسابقات، سرود، دل‌نوشته، روزنامه دیواری و ... برگزار کرد تا هدف اصلی از برگزاری اجلاسیه در ذهن و روح دانش‌آموزان نوجوان نقش ببندد. اجرای برنامه‌های تبیینی در راستای شناخت هرچه بهتر دانش‌آموزان در خصوص ابعاد مختلف دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و کار به برپایی اجلاسیه ختم نشد.

وی جوان‌گرایی در کار را از جمله اقدامات مهم دانست و اضافه کرد: عمده افرادی که با ما فعالیت داشتند جوانان هستند برای رسیدن به نتایج مطلوب به داشته‌های خود در استان بسنده کردیم به طور مثال دوره نویسندگی را برای جوانان و علاقمندان برگزار کردیم که بسیاری از آموزش‌دیدگان دست به قلم شدند.

سردار کریمی در خصوص هزینه‌کردها هم گفت: تلاش شد از هر گونه اسراف پرهیز شود با شرایط اقتصادی فعلی کشور باید از حداقل امکانات بهترین و مطلوب‌ترین استفاده را ببریم تا اجرای برنامه‌های ارزشی به ضد ارزش تبدیل نشود. ۴ اجلاسیه با کمترین هزینه و قوی‌ترین اجرا انجام شده است، همچنین تبیین‌گری اهداف و دستاوردهای دفاع مقدس بسیار با اهمیت است ما صرفا قصد اجرای برنامه‌های تبلیغی نداشته‌ایم برنامه‌های در نظر گرفته شده باید ماندگار بوده و کامل برای اقشار مختلف تبیین شود. در صحبتی که با آیت‌الله اراکی داشته‌ایم اشاره به اجرای برنامه‌های آفندی شد.

دبیر ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان معرفی نقش صنعت و دستاوردهای دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این خصوص مطالعات علمی و بررسی‌های لازم انجام شده است باعث شده تا عین پروژه‌های انجام شده در طول این دوران را داشته باشیم و این ابعاد برای دانشجویان دانشگاه صنعتی و فنی مهندسی تبیین شود. همچنین انجام برنامه ۷ اقلیم با هدف شهرهای محل استقرار حضرت امام همچون خمین، اراک، قم، تهران، نجف، ترکیه و فرانسه از دیگر برنامه‌های اجرایی است. مشارکت ۱۲۰۰ دانشجو و استاد در قالب اردوهایی با رویکرد سیره امام‌شناسی و آشنایی با ایشان از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

این مقام مسئول استفاده از توانمندی محققان و پژوهشگران و گروه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت سمن‌ها، جریان‌سازی در صنعت پزشکی رزمی را از دیگر برنامه‌ها خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه بود و اقدامات بسیاری از اقشار مختلف همچون مهندسی‌، پزشکی، صنعت آن دوران برای نوجوانان و جوانان امروز در حال تبیین است. در بحث امام شناسی و شناخت سیره امام راحل موزه امام خمینی در استان با در نظر گرفتن جوانب در حوزه علمیه امام خمینی اراک احداث شود.

انتهای پیام

captcha