فرهنگ دفاع مقدس برای اعتلای نظام اسلامی صیانت شود
کد خبر: 3828158
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

فرهنگ دفاع مقدس برای اعتلای نظام اسلامی صیانت شود

گروه سیاست و اقتصاد – نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری نهضت تاکنون مورد هجمه‌های مختلف دشمنان قرار گرفته و تنها عاملی که باعث خنثی سازی توطئه‌های دشمنان شده پشتیبانی ملت و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ مقدس باید برای اعتلای نظام اسلامی صیانت شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز، ۲۷ تیرماه در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که با حضور آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهدا تصریح کرد: بسیاری از اصول ارزشمند اسلامی تقریبا در سال‌های قبل از انقلاب نظیر جهاد، دفاع از ولی فقیه، دفاع از اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، نماز جمعه و... فراموش شده بود که به واسطه قیام امام راحل و حمایت مردم از این انقلاب احیا شد، این پرچم نباید به زمین گذارده شود که اگر زمین بماند با وجود تهاجم‌های دشمنان از همه جهت شکست می‌خوریم.

وی همچنین به برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان تأکید کرد و از مردم خواستار حمایت همه‌جانبه از کنگره شد و افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باید در کیفیت‌بخشی به برنامه‌های این کنگره که مهر سال جاری در اراک برگزار می‌شود همکاری جدی داشته باشند و بسیجی‌وار شرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس را آبروی رزمندگان، شهدا، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و محور اتحاد و همدلی مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: اگر افرادی با وجود مشغله‌های کاری یا هر موضوع دیگری هدف از انقلاب را فراموش کردند بازگردند و بار دیگر اهداف انقلاب را دنبال کنند، حضور روحانیون در مناطق حاشیه‌نشین پررنگ‌تر باشد گاه محله‌ای با ۱۲هزار جمعیت مسجد ندارد حضور در این مناطق را باید جدی گرفت.

امام جمعه اراک مصلی را پایگاه استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای اهل‌بیت(ع) مقاومت، آرمان‌های امام و ... دانست و اضافه کرد:  فعالیت‌های انجام شده باید در انعکاس جهانی نشان داده شود، انتظارات از این استان به لحاظ زادگاه امام خمینی (ره) و همچنین نقش‌آفرینی رزمندگان در عملیات‌های مختلف در گسترش ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی بیشتر است و آحاد مردم باید با حضور در این کنگره یک بار دیگر با آرمان‌های مقدس امام راحل، شهدا، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان جریان‌سازی مستمر را مورد تاکید قرارداد و اضافه کرد: رسانه‌های ملی و محلی نیز باید در انعکاس اجلاسیه‌های کنگره و در برگزاری کنگره اصلی قدرتمند وارد شوند تا یک بار دیگر عشق به آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود. به برکت خون شهدا جریان سازی باید پایدار بماند تا شهادت زنده است اسلام، ملت مسلمان، آرمان‌ها پیروز و دشمنان ذلیل می‌شوند لذا جریان شهادت باید مستمر باقی بماند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با لحاظ کردن برنامه‌های فرهنگی از قبیل انتشار کتاب و مقاله و همچنین اعطای بسته‌های حمایتی به اقشار ضعیف جامعه به نام شهدا اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری نهضت تا کنون مورد هجمه‌های مختلف دشمنان قرار گرفته و تنها عاملی که باعث خنثی سازی توطئه‌های دشمنان شده پشتیبانی ملت و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و این فرهنگ مقدس باید برای اعتلای نظام اسلامی صیانت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فعالیت صد ساله جنبش وهابیت و اقدامات جنایتکارانه آنان، اضافه کرد: جریانات مقابله با دشمنان جز با جهاد، فداکاری و تقویت فقاهت امکان‌پذیر نیست. باید سعی کرد از اسراف و هزینه‌کردهای اضافه پرهیز کرد ویژگی استان مرکزی این است که کارهای کم‌هزینه با بازدهی بالا را به سامان می‌رساند.

انتهای پیام

captcha