لزوم انجام کار رسانه‌ای مطلوب در کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی
کد خبر: 3828160
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

لزوم انجام کار رسانه‌ای مطلوب در کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز است که در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار رسانه‌ای خوب، دقیق و مطلوبی صورت گیرد تا جمعیت مخاطب بیشتری تحت تأثیر قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار احمد حق‌طلب، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور امروز، ۲۷ تیرماه در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی نقش امام خمینی در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان که با حضور آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: برگزاری کنگره‌های استانی شهدا به‌ طورجدی از ۱۰ سال پیش آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ تمام استان‌ها حداقل یکبار کنگره استانی را برگزار می‌کنند.

حق‌طلب تصریح کرد: کنگره‌های ملی شهدای اقشار مختلف همچون ورزشکاران، فرهنگیان، دانش‌آموزان، عشایری نیز تا سال ۱۴۰۰به پایان می‌رسد، کنگره شهدای استانی تقریباً هر ۱۰ سال یکبار نوبت به هر استان می‌رسد تا کنگره شهدای استان خود را برگزار کنند، جز چهار استان تهران، خراسان، کرمان و اصفهان که تا سال ۱۴۰۰ دومین کنگره خود را برگزار خواهند کرد.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند کنگره شهدا تبدیل به یک مجلس ختم باشکوه نشود استناد کرد و افزود: امروز برخی کنگره‌ها بعضاً ۱۰ سال سابقه تشکیل ستاد دارند و کارهای خوب و زیر‌بنایی در آن‌ها صورت می‌گیرد که رهبری نیز بر انجام این سبک فعالیت‌های عمیق، دقیق، اثرگذار تأکید بسیار دارند.

سردار حق‌طلب اظهار کرد: بیشترین فراوانی فرمایشات رهبری به حوزه دفاع مقدس و شهدا اختصاص دارد و این امر نشان از اهمیت موضوع دارد، امروز همه مدیون دفاع مقدس، فرهنگ و ارزش‌های آن هستیم و هر مشکلی که در جامعه موجود باشد می‌توان به‌واسطه همین ارزش‌ها آن را برطرف کرد، امروز شاهدیم الگوی ملت از جمله جوانان در برخورد با مشکلاتی چون سیل و زلزله، نشئت گرفته از فرهنگ بسیج و دوران دفاع مقدس است.

این مقام مسؤل بابیان اینکه تاکنون در ۲۵ استان کنگره شهدا برگزار شده است، به تبعیت از منویات امام راحل و رهبری در خصوص شهدا و دنبال کردن کنگره‌های شهدا تأکید کرد و گفت: در همه استان‌ها مطرح است که هیچ حادثه و برنامه‌ای بزرگ‌تر از کنگره شهدا اتفاق نیفتاده است مگر حضور رهبری، همچنین مقام معظم رهبری بر روی تهیه کتاب فاخر از کنگره و تولیدات کنگره تأکید بسیار دارند.

وی بیان کرد: از استان مرکزی به دلیل داشتن جایگاه خاص فرهنگی توقع می‌رود در اجرای این کنگره همه مسئولان آن دست‌به‌دست هم دهند تا کنگره‌ای فاخر و در شآن شهدا برگزار شود؛ چراکه اجلاسیه اصلی نمایش توان مدیریتی مسئولین استانی و وحدت و همدلی مردم و مسئولین است.

سردار حق‌‌‌طلب اضافه کرد: کنگره شهدای استان مرکزی در مهرماه، استان هرمزگان در دی‌ماه، استان بوشهر در اسفندماه، کنگره شهدای عشایر در تهران و به مناسبت گذشت چهل سال از تأسیس بسیج مستضعفین کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی در هفته بسیج با حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ‌... در کنگره را مورد تأکید قرار داد و گفت: رهبری فرمودند بهترین و مهمترین کاری که می‌توان انجام داد برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌هاست و در جای دیگر فرمودند دفاع مقدس فرصت تنفس به انقلاب اسلامی داد. با توجه به فرمایشات ایشان نیاز است که در کنگره کار رسانه‌ای خوب، دقیق و مطلوبی صورت گیرد تا جمعیت مخاطب بیشتری تحت تأثیر قرار گیرند که جلسه با ریاست صداوسیما می‌تواند به گسترش این بخش از کار کمک کند.

انتهای پیام

captcha