استقرار «میز خدمت» در مصلاهای نمازجمعه اراک
کد خبر: 3828539
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

استقرار «میز خدمت» در مصلاهای نمازجمعه اراک

گروه اجتماعی ــ فرماندار اراک با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد سال ۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی، تصریح کرد: به منظور نکوداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب میز خدمت در مصلا‌های نماز جمعه شهرستان اراک استقرار می‌یابد.

استقرار «میز خدمت» در مصلاهای نمازجمعه شهرستان اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک، امروز، 29 تیر در سومین جلسه شورای اداری اراک که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به آتش‌سوزی مراتع گفت: با توجه به سیل بهار امسال وقوع آتش‌سوزی در مراتع دور از انتظار نبود و مسئله آتش‌سوزی‌ها همچنان جدی است. باید همکاری لازم توسط مسئولان صورت گیرد تا شاهد خسارات کمتری در این خصوص باشیم، طی 3 روز گذشته دو مورد آتش‌سوزی رخ داده که هنوز گزارش آن دریافت نشده است.

وی به حذف ادارات شهرستانی ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان منطبق با قوانین در نظر گرفته شده اشاره کرد و از مدیران کل این 2 اداره کل خواستار معرفی یکی از معاونان به عنوان قائم‌مقام مدیرکل شد.

فرماندار اراک بیان کرد: در جلسه اخیر شورای توسعه استان چند محور اساسی مطرح شد که از جمله این محورها کمتر شدن تعداد جلسات و حذف برخی از از آنها بود که در این راستا مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به مدت دو هفته تمام جلساتی که قانون‌گذار در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است را احصا کرده و مابقی را در 4 کارگروه تعریف و باقی را حذف کنند.

بختیاری در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌ها بیان کرد: آنچه در خصوص اعتبارات در استان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد، 20 درصد اعتبارات تملک و دارای‌های کشور است و 80 درصد اعتبارات در اختیار وزرا و مسئولان کشوری است که باید تلاش شود 80 درصد مابقی وارد استان‌ها و شهرستان‌ها شود. قرار بر این است که تا پایان سال پنجم برنامه ششم این 20 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کند.

فرماندار اراک اضافه کرد: در تملک دارایی‌ها سه سرفصل و محل اعتبار داریم که یکی استانی است و از این محل رقم خوبی به شهرستان تعلق پیدا نکرده است به طوری‌که علی‌رغم اینکه حدود 43 درصد جعیت استان در شهرستان اراک ساکن هستند تنها 26 درصد اعتبار به شهرستان تعلق گرفته است. اعتراضاتی وارد شد که در نهایت اعلام کردند از 240 میلیارد ریالی که در استان بلوکه شده بخشی در شهرستان اراک هزینه می‌شود.

به گفته بختیاری مجموعاً از اعتبارات استانی تملک دارایی‌ها 151 میلیارد ریال، در بهسازی روستایی 5.5 درصد معادل 859 میلیون تومان، در بحث کلانتری‌ها 692 میلیون تومان، بسیج 115 میلیون تومان و در مجموع 168 میلیارد ریال به شهرستان تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث قانون اعتبارات متوازن 552 میلیارد ریال برای شهرستان اراک در نظر گرفته شده که مجموعا با مجموع اعتبارات تملک دارایی‌ها 721 میلیارد ریال برای شهرستان مد‌نظر قرار داده‌اند. در بحث قانون اعتبارات متوازن متاسفانه سال‌های قبل موفق نبوده‌ایم و هدف این است که از محل این قانون به نقاط کمتر برخوردار توجه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: از زمان ابلاغ صورتجلسه تا 31 شهریور‌ماه باید اقدامات لازم صورت گیرد که فعالیت‌ها با اعتبارات سال 98 رسما آغاز شود.

فرماندار اراک اضافه کرد: پروژه‌ها در شهرستان اولویت‌بندی شده و اولویت اول با پروژه‌هایی که دیون دارند، دوم پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، سوم پروژه‌های مستمر دستگاه‌ها با هدف حفظ وضع موجود، چهارم تعمیر و تجهیز ادارات شهرستانی، پنجم پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی کمتر از 50 درصد به طوری‌که تا پایان سال جاری به اتمام برسند، برنامه‌ریزی شده و تقریبا برای پروژه جدیدی اعتباری در نظر گرفته نشده و تأکید بر این است که پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

بختیاری در پایان با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در 5 مرداد سال 58 توسط آیت‌الله طالقانی، مصوب کرد: به منظور نکوداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه شهرستان اراک استقرار یابد.

انتهای پیام

captcha