مشارکت در مباحث اجتماعی؛ از مزایای ترویج کتابخوانی میان کودکان و‌ نوجوانان
کد خبر: 3828858
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

مشارکت در مباحث اجتماعی؛ از مزایای ترویج کتابخوانی میان کودکان و‌ نوجوانان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: مشارکت در مباحث اجتماعی، طرز بیان خواسته‌ها و‌ اندیشه‌ها، چگونه صحبت کردن، مطالعه مستمر و آگاهی از دانش روز از مزایای کتابخوانی بین کودکان و‌ نوجوانان است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز، ۳۰ تیرماه در کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان استان مرکزی گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین کودکان مستلزم گرایش این مهم بین والدین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: مشارکت در مباحث اجتماعی، طرز بیان خواسته‌ها و‌اندیشه‌ها، چگونه صحبت کردن، مطالعه مستمر و آگاهی از دانش روز از مزایای کتابخوانی بین کودکان و‌ نوجوانان است.

وی ادامه داد: کمک به بالا بردن سرانه مطالعه در کودکان، بالا بردن فرهنگ گفت‌وگو و تعامل، تقویت قدرت تحلیل و تفکر انتقادی از جمله اهدافی است که در طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد:‌ جام باشگاه‌ها موفق شده یک موج فرهنگی ‌میان والدین، مربیان و کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای کشور ایجاد کند؛ جام باشگاه‌ها کار تأثیرگذاری است که با کمترین هزینه به انجام رسیده است.

دانشی افزود: فعالیت مهم باشگاه‌های کتابخوانی قراردادن بچه‌ها در مسیر کتاب و کتابخوانی است و اگر فضای رقابتی وجود داشته باشد، انگیزه پیدا می‌کنند و لایه زیرین این انگیزه، ترویج کتابخوانی است.

یادآور می‌شود، کارگاه دو روزه آموزشی ‌جام باشگاه‌های کتابخوانی امروز و فردا ۳۰ و ۳۱ تیرماه با حضور ۷۰ نفر از علاقه‌مندان از نهادهای مختلف سراسر استان به عنوان تسهیل‌گران کتابخوانی در فرهنگسرای آیینه اراک در حال برگزاری است که‌ دو استاد از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کارگاه حضور دارند.

انتهای پیام

captcha