اعزام دانش‌آموزان نمونه استان مرکزی به مسابقات سراسری قرآن مشهد
کد خبر: 3830445
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

اعزام دانش‌آموزان نمونه استان مرکزی به مسابقات سراسری قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی از اعزام ۴۲ متسابق دختر و پسر به مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دانش‌آموزان برتر استان مرکزی در رشته‌های قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به مرحله کشوری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

سید‌مجتبی‌طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این‌باره گفت: دانش‌آموزان منتخب در بخش آوایی پسران امروز، ششم مردادماه به مشهد مقدس جهت شرکت در مسابقات قرآن اعزام شده و از هفتم تا جمعه یازدهم مرداد با دیگر رقبای خود رقابت می‌کنند.

وی آمار نمایندگان استان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن آموزش و پرورش را 23 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ عمومی و ویژه، اذان و مداحی شرکت دارند.

طباطبایی اضافه کرد: 19 نفر از دانش‌آموزان دختر نیز از 11 مرداد به مشهد مقدس اعزام شده و 19 همین ماه به استان باز می‌گردند.

وی از حضور نمایندگان استان در مسابقات رشته‌های پژوهشی قرآن در رشته‌های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز نیز در قالب دو گروه 15 نفره به استان زنجان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان دختر استان مرکزی، اعزامی به سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در زنجان، با کسب 10 رتبه برتر در صدر گروه‌های اعزامی به این مسابقات قرار گرفتند.

طباطبایی ادامه داد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در بخش دختران، 75 برگزیده داشت که در رشته نهج‌البلاغه فاطمه سمیعی دانش‌آموز پایه دوازده رتبه اول کشور را کسب کرد، رقیه حمیدی در رشته تفسیر قرآن کریم، فاطمه السادات سجادی در رشته احکام پایه دهم و محدثه هاشمی در رشته احکام پایه دوازدهم موفق شدند رتبه دوم را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: در این مسابقات، زهرا محمدی در رشته صحیفه سجادیه پایه دهم، فهیمه سلیمی در رشته صحیفه سجادیه پایه دوازدهم، صبا محمدی در رشته انشای نماز پایه دهم و سحر کاظمی در رشته انشای نماز پایه یازدهم رتبه سوم را کسب کردند. همچنین سپیده غریبی در رشته نهج‌البلاغه پایه دهم موفق به کسب رتبه چهارم و زهرا‌سادات خدابخشی در رشته انشای نماز پایه دوازدهم موفق به کسب رتبه پنجم شدند.

این مقام مسئول در پایان افزود: در بخش آقایان نیما شکروی در رشته انشای نماز اول و مهدی عرب در رشته نهج‌البلاغه دوم شدند.

انتهای پیام

captcha