نیروی انتظامی خود را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کند
کد خبر: 3833358
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

نیروی انتظامی خود را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کند

گروه اجتماعی ــ جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم معتقد به ارزش‌های دینی هستند، گفت: نیروی انتظامی باید خود را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده انتظامی کشور صبح امروز، 16 مردادماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب‌های بسیاری در جهان شکل گرفت، اما از آنجا که شعار اصلی انقلاب و امام راحل از همان ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی بود، انقلاب ایران و جمهوری اسلامی پایدار باقی ماند، تأکید بر این شعار به این دلیل بود که اسلام وابسته به هیچ قطبی نیست.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به مراحل پنج‌گانه انقلاب اسلامی اعم از شکل‌گیری انقلاب، نظام اسلامی، دولت اسلامی، اسلامی کردن جامعه و تمدن اسلامی بیان کرد: امام راحل تمام باورها و داشته‌های غرب را بدون اتکا به هیچ قدرت زمینی به مبارزه طلبید. دشمن 40 سال با همه وجود و بدون لحظه‌ای استراحت داشته‌ها و توانایی‌ خود را علیه این انقلاب به کار گرفت، اما علی‌رغم این همه توطئه انقلاب اسلامی به این مقطع رسید.

وی اظهار کرد: شرایط امروز انقلاب اسلامی را می‌توان با شرایط دوران پیامبر اسلام(ص) مقایسه کرد، دشمنان به اقداماتی همچون تحریم، تهدید، تطمیع متوسل شدند و انواع جنگ‌ها را به راه انداختند اما امروز با قدرتی به نام جمهوری اسلامی ایران مواجه هستند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه امروز تنها اراده حاکم بر جنوب غرب آسیا اراده مقام معظم رهبری است و افتخار مردم منطقه تکیه دادن به نظام الهی است، گفت: سال 88 دشمن این تصور را داشت که می‌تواند از داخل و با سازوکار ملی حکومت را به دست گیرد، اما شکست خورد، در سال 96 سعی شد با استفاده از نارضایتی عمومی ملت را علیه نظام بشوراند و نظام را از بین ببرد که این برنامه نیز به سرانجام نرسید و در نهایت ترامپ را وارد میدان کردند تا قدرت بالنده ایران را در قفس کند، برجام یک، 2، 3 و 4 را تعریف کردند و حتی به امید برجام‌های دیگر، از برجام خارج شدند.

وی افزود: دشمن سال گذشته را سال براندازی نامید، اما اتاق‌های فکر را جمع کردند و به این نتیجه رسیدند که نظام ایران قابل براندازی نیست مگر اینکه فشارها را 10 برابر کنند و حتی بیان کردند که نباید با ایران وارد جنگ احتمالی شد چراکه در این مسیر قطعا ایران پیروز خواهد بود و این اقتدار ایران باعث شده است که حتی ایرانیان غرب‌نشین امروز به ایرانی بودن خود ببالند.

سلیمانی با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی بیان کرد: پس از این اقدام، امروز حتی یک کشتی با پرچم انگلیس در خلیج فارس تردد ندارد و حتی 20 کشتی این کشور بدون بارگیری منطقه را ترک کردند و این چیزی جز نمایش قدرت و اقتدار ایران را به دنبال ندارد.

وی گفت: اتاق‌های فکر امریکا پس از ناامیدی از جنگ و براندازی نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید مردم را خسته کنند، آستانه تحمل آنها را به هم بزنند، امنیت داخلی را دچار خدشه کنند و مشکلات را تحمیل کنند تا مردم از نظام کلافه شده و تسلیم خواسته‌های دشمن شوند و در واقع این نقشه آخرین برگ نظام استکبار است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال جاری پروژه صفر کردن صادرات نفت ایران آغاز شد، ایران را تهدید کردند و برای مرعوب کردن ایران نیرو به منطقه آوردند اما ایران کوتاه نیامد. وضع امروز کشور از اردیبهشت ماه بهتر است و قطعا در مهرماه وضعیت بهتر خواهد شد. اردیبهشت 98 هیچ گاه باز نمی‌گردد هرچند که دشمن همچنان دشمنی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز امنیت و همه شقوق آن، خدمتگزاری به مردم، تامین آرامش برای مردم در همه ابعاد، پاسداری از همه ارزش‌های انقلاب و دفاع از دستاوردها وظیفه معلوم و مصرح نیروی انتظامی است و در واقع هر اقدام پلیس حاکی از دفاع از انقلاب، جنگیدن با دشمن و ادامه خدمت‌گزاری به مردم است و در واقع مبارزه با مواد مخدر، تکریم مردم  و تامین امنیت، مصداق و عین دفاع از انقلاب است.

سلیمانی با بیان اینکه اگر آرامش مردم بهم بخورد، از درون دچار تنش می شویم و ادامه این تنش تشنج بیرونی و بحران را به همراه دارد، افزود: وظیفه و رسالت اصلی ما تامین امنیت کشور است، 20 درصد شئونات و حساس‌ترین امور مردم به نیروی انتظامی مرتبط است. شاید ناجا نتواند در مشکلات اقتصادی که ناشی از تحریم است کاری کند اما می‌تواند فشار را کم کرده و در مقابل زالوصفتان بایستد و آرامش را با خدمت بی‌منت به مردم بدهد.

وی سال 98 را سال مفتضح شدن دشمن نامید و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به دشمن این پیام را داد که اگر سال به سال برای ایران برنامه‌ریزی کنید، انقلاب اسلامی هر 40 سال یکبار برنامه‌ریزی می‌کند و این مسیر متوقف ناشدنی است.

سلیمانی تصریح کرد: نیروی انتظامی در کل کشور آبرومند است، اقتدار دارای سه مولفه قدرت، مشروعیت و مقبولیت است و ناجا امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و دارای مقبولیت است به طوری که مقبولیت ناجا در کشور بیش از 77 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی عملیاتی استان مرکزی بیش از 75 درصد تخمین زده شده است، افزود: اگر سرقت در استان افزایش یافت به همان میزان کشفیات افزایش یافت، البته مشکل شرارت در استان وجود دارد که باید برنامه‌ریزی جدی برای رفع این مشکل صورت گیرد. نباید اجازه داد کسی آرامش مردم را برهم بزند بلکه مردم باید در آرامش اجتماعی، آرامش کسب و کار و فضای مجازی، آرامش تولید و امنیت جاده‌ها به سر ببرند و پلیس باید مطالبه‌گر حق مردم باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم معتقد به ارزش‌های دینی هستند، شاید تفاسیر مختلفی در این حوزه از سوی مردم صورت گیرد اما همگی ریشه مذهبی دارند و نباید اجازه داد که آرامش روانی دینی و مذهبی مردم به هم بریزد، گفت: نیروی انتظامی باید خود را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کند، هرچه این نیرو حساس‌تر، هوشیارتر و توانمندتر باشد قطعا اطمینان مردم به او بیشتر است، البته خدمت به مردم نباید با قلدری همراه باشد بلکه افراد با انگیزه باید پیشانی پلیس باشند.

سلیمانی اضافه کرد: هفته‌ای دو شهید نیروی انتظامی تقدیم انقلاب می‌شود و این مهم نشان از آمادگی پلیس و شهادت‌طلبی پرسنل نیروی انتظامی است و این شاخصه به مردم ثابت شده است.

انتهای پیام

captcha