حریت و آزادگی جزء جدایی‌ناپذیر قلم خبرنگاران
کد خبر: 3833410
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

حریت و آزادگی جزء جدایی‌ناپذیر قلم خبرنگاران

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سپاه استان برگزار شد، گفت: اگر حریت و آزادگی در قلم خبرنگاران ضعیف باشد، نمی‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند و راه شهدایی چون آوینی و صارمی را بروند.

حریت و آزادگی جزء جدایی ناپذیر قلم خبرنگاران

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که ظهر امروز به همت سپاه استان قزوین در مجموعه فرهنگی طلائیه برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای است که در راستای رسالت‌های انبیاء، ائمه اطهار (ع) و قرآن قرار دارد.

وی افزود: همان‌طور که خدا نسبت به آینده جهان با امیدواری صحبت کرده است و بشارت داده است که آینده جهان با مدیریت شایسته‌ترین انسان‌ها اداره خواهد شد، خبرنگاران نیز باید امیدبخشی را رسالت کاری و حرفه‌ای خود قرار دهند تا در راستای رسالت‌های پیامبران قرار گیرند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به ظلم‌های مستکبران در شرایط کنونی و کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حامی حقوق بشر یادآور شد: با وجود جنایت‌ها و ظلم‌های بی‌شماری که کشورهای ظالم به مستضعفان عالم تحمیل کرده‌اند، اما باید بدانیم که آینده جهان آینده روشنی است و نباید نسبت به فراگیر شدن عدل در آینده نا امید باشیم چراکه وعده الهی یقیناً تحقق می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه شجاعت و نهراسیدن در دفاع از حق را یکی از رسالت‌های جدی رسانه‌ها برشمرد و با اشاره به روشنگری‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا افزود: اگر روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام نمی‌گرفت، خوب بود آن روز را روز خبرنگار معرفی می‌کردند.

وی در این خصوص ادامه داد: حضرت زینب (س) با شجاعت و بدون هراس از یزید و لشکریانش و در مقابل چشمان آن‌ها، حقایق را روشنگری کرد و ‌باید ایشان را الگوی حقیقی و راستین خود قرار دهیم و در حمایت از حق و مظلوم، هراسی به دل راه ندهیم چراکه خدا وعده حمایت از مؤمنان را داده است.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه اثرگذاری مطلوب در کار خبری مستلزم برخورداری از حریت و آزادگی است، تأکید کرد: اگر حریت و آزادگی در قلم خبرنگاران ضعیف باشد، نمی‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند و راه شهدایی چون آوینی و صارمی را بروند.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه خبرنگاران شاغل در دستگاه خدا هستند، گفت: این‌طور فکر کنید که در دستگاه الهی شاغل هستید و اگر با این رویکرد وارد میدان خبری شوید خداوند نیز حامی شما عزیزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دعوت به دین یکی از شاخصه‌های دیگر خبرنگاران است، اظهار کرد: خبرنگاران با پیروی از انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) و با عهد و پیمانی که با شهدا می‌بندند اقامه کننده نماز و عدالت در جامعه باشند و اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعاً مسیر درست را انتخاب کرده و با سختی و مشقت همراه خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تقدیر از خبرنگاران استان تصریح کرد: بحمدالله خبرنگاران استان ما در ظلم‌ستیزی، حمایت از مظلوم و دین عملکرد بسیار خوبی دارند و باید خدای متعال را شاکر باشیم.

انتهای پیام

captcha