انجام فعالیت‌ در بخش‌های مختلف کشور بدون امنیت معنا پیدا نمی‌کند
کد خبر: 3833424
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

انجام فعالیت‌ در بخش‌های مختلف کشور بدون امنیت معنا پیدا نمی‌کند

گروه اجتماعی - استاندار مرکزی تصریح کرد: در سایه امنیت پایدار، تلاش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شکل، رنگ و فرم ویژه گرفته است چراکه بدون استقرار امنیت در کشور انجام فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی صبح امروز 16 مردادماه در آئین تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان مرکزی امنیت امروز جامعه در داخل را مرهون از خودگذشتگی‌های نیروهای سپاه و نیروی انتظامی و امنیت بیرونی را مدیون شجاعت ارتشی‌‌ها دانست و گفت: پوسته امنیت قوی امروز علاوه‌ بر زحمات برادران سپاهی، ارتشی و انتظامی در داخل و خارج از مرزها به حضور مردم همیشه در صحنه نیز گره خورده است.

وی بابیان این نکته که خداوند متعال نعمات بسیاری را در اختیار بشریت قرار داده و امنیت از اهم نعمات الهی به شمار می‌رود، اظهار کرد: نعمت امنیت فراتر از هر مولفه و شاخصه‌ای است که کشور به آن نیاز دارد. بی‌شک با تلاش شما پاسداران و حافظان امنیت و ارائه خدمات بی چشم‌داشت مردم احساس امنیت پایدار دارند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سایه امنیت پایدار تلاش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شکل، رنگ و فرم ویژه گرفته است چراکه بدون استقرار امنیت در کشور انجام فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند. امنیت به برکت و زحمات صادقانه، بی شائبه و‌ بی منتی است که حافظان امنیت برای مردم انجام می‌دهند. مردم شاید با زبان از زحمات شما قدردانی نکنند اما قطعا با رفتار خود و رعایت قوانین همواره قدردان شما هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با حدود بیش از ۳۰ سال قدمت امروز در بهترین شرایط خود قرار دارد، ادامه ‌داد: اعتقاد مردم به نیروی انتظامی و اقتداری که نیروی انتظامی در برخورد با افرادی که قصد دارند نظم و امنیت را بر هم زنند نشان دهنده وضعیت خوب نیروی انتظامی است، امنیت امروز با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. امنیت در داخل و خارج کشور زبانزد خاص و عام است، ساقط شدن پهپاد بسیار پیشرفته آمریکایی‌ها نشان از اقتدار نیروهای نظامی همچون سپاه دارد.

استاندار مرکزی تأکید کرد: اگر کشوری همچون آمریکا که ادعای قدرت نظامی برتر در کل جهان بشری را دارد اما در برابر ساقط شدن پهپاد اقدامی نمی‌کند به این دلیل نیست که نمی‌خواهد یا نمی‌تواند بلکه دلیل اصلی آن است که کسی اجازه عرض اندام به او و هم دستانش را نمی‌دهد. اوج سربلندی است که در خاورمیانه که محل اقامت اغتشاشات سیاسی اقتصادی و نظامی است و با این همه تحولات منطقه‌ای ایران در اوج اقتدار و امنیت می‌درخشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ایران تا ۳۰ سال پیش چیزی نداشت و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد تلاش برای به دست آوردن ارزش‌های دینی و اسلامی و نعمتی و همچنین امنیت امروز برای ما لذت‌بخش است. امنیت داخلی سال‌های قبل از انقلاب ناپایدار و امنیت بیرونی وابسته به دولت‌های غربی و آمریکایی بود، ایران تنها کشور منطقه است که واژه خودکفایی، خود‌اتکایی استقلال را استفاده می‌کند و به این استفاده افتخار می‌کند.

آقازاده با اشاره به اینکه یاد و نام شهدای نیروی انتظامی سپاهی و بسیجی که در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند باید حفظ شود، اضافه کرد: درست است که امنیت و اقتدار امروز با هزینه بالا به دست آمده است اما خانواده شهدا از اهدای خون شهیدشان راضی هستند. طعم شیرین و لذت‌بخشی در سایه رهبری حکیم و فرزانه اتفاق افتاده است و این اقدامات با راهبری رهبری اتفاق می‌افتد که در همه زمینه‌ها به عزت و استقلال ایران اسلامی فکر می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اختلافات تصریح کرد: با وجود اختلافات و مشکلات مردم قدر امنیت را می‌دانند و در سایه امنیت است که به راحتی زندگی کرده و امید به آینده‌ای روشن دارند امیدواریم مشکلات تحریم‌ها و دشمنی‌ها که دشمن برای کشور ایجاد کرده است از بین برود قطعاً در روزهای نه چندان دور از این برهه زمانی عبور می‌کنیم امسال بهتر از سال‌های قبل از تحریم عبور کرده و سالی روشن‌تر از قبل را برای ایران رقم می‌زنیم.

آقازاده ادامه‌داد:رخدادهای زیادی را طی سال‌های اخیر به خود دیدیم، اما با تعامل و اقتدار شرایط را تحت کنترل درآوردیم، مردم و خانواده‌ها نیز در مدیریت بحران‌ها ما را بسیار کمک کردند. همچنین استان مرکزی استانی صنعتی و کارگری است و مشکلات اقتصادی و تحریم‌های کشور مشکلاتی را ایجاد کرده که طبیعی است، اما کارگران به کنترل شرایط کمک کردند و شورای تأمین نیز با تدبیر در تصمیم‌گیری‌ها به خوبی وارد عمل شد.

به گزارش ایکنا، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت:  ۹ اولویت تعیین شده به عنوان راهبرد اساسی در سال ۹۸ توسط نیروی انتظامی در کشور تبیین شده است که از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان مرکزی قطعا برای کاهش چالش‌ها و تهدیدات استفاده شده تا امنیت پایدار حاکم شود.

سرهنگ شهرستانی بر ضرورت هوشمندسازی پلیس تأکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل موجود در استان به سمت علمی کردن پلیس، دانش نوین و هوشمندسازی حرکت می کنیم، همچنین برای مقابله با سرقت و کاهش تصادفات برنامه ریزی منسجم خواهیم داشت و رسانه‌ها در انتشار عملکرد نیروی انتظامی باتوجه به وضعیت کنونی می توانند در ایجاد امنیت و انعکاس اخبار مثبت مثمرثمر باشند.

به گزارش ایکنا، در این مراسم از خدمات ۴ ساله سردار کیومرث عزیزی تجلیل و سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی به عنوان فرمانده انتظامی استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام

captcha