وقوع ۴۳ مورد قتل در تیراندازی‌های اخیر لرستان
کد خبر: 3834122
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

وقوع ۴۳ مورد قتل در تیراندازی‌های اخیر لرستان

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به افزایش آمار تیراندازی در لرستان و این‌که لرستان در کشف سلاح رتبه دوم کشور را دارد، گفت: در تیراندازی‌ها ۴۳ مورد قتل داشتیم که قتل‌های ناشی‌ از نزاع و درگیری ۱۹ نفر بوده است.

افزایش ۳۰۰ درصدی کشف کالا در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان، در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر شنبه، نوزدهم مرداد به‌مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگار چشمان تیزبین جامعه و طلایه‌داران آگاهی‌بخشی به جامعه هستند.

وی به گزارش اجمالی از تلاش‌های فرماندهی انتظامی لرستان طی چهار ماه نخست سال پرداخت و گفت: امسال درگیر سیل بودیم و دو ماه مداوم همکاران انتظامی در ایجاد و نظم و امنیت و کمک به توزیع نیازمندی‌های سیل‌زدگان خوش درخشیدند.

مهدیان‌نسب با ذکر این مطلب که امسال در سیل فوریت‌های ناجا افزایش پیدا کردند، ادامه داد: ۲ هزار سهمیه استخدامی برای استان انجام شد و قطعاً ۷۰۰ نفر از آنان به‌کارگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان به برگزاری ۱۰ جلسه ملاقات مردمی و رسیدگی به مشکلات ۶۰۲ نفر اشاره کرد و ادامه داد: ۷۲۲۵ مورد تلفن به ۱۹۷ انجام شد که ۷۰ درصد از تماس‌ها تقدیر از اقدامات ناجا بوده این در حالی‌است که رضایت‌مندی از ناجا به ۷۵ درصد رسیده است.

قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و مهمات تشکیل شد

مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که ۲۹۸۵ مورد مشاوره رایگان داشتیم، ادامه داد: ۲۸ درصد افزایش فوتی را در استان داشتیم اما در آمار مجروحان ۵ درصد کاهش داشتیم.

فرماندهی انتظامی لرستان با تأکید بر اینکه سهم تصادفات لرستان در کشور ۴ درصد است، اضافه کرد: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و مهمات تشکیل شده و در آمار تیراندازی‌ها ۳۸۲ مورد تیراندازی داشتیم.

وی با ذکر این مطلب که بخشی از تیراندازی‌ها درگیری طایفه‌ای و اختلافات خانوادگی بوده اما نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش کشف سلاح داشتیم، تصریح کرد: لرستان در کشف سلاح رتبه دوم کشور را دارد.

مهدیان‌نسب با اشاره به این‌که در تیراندازی‌ها ۴۳ مورد قتل داشتیم که ۷۷ درصد قتل‌ها کشف شده است، اضافه کرد: قتل‌های ناشی‌از نزاع و درگیری ۱۹ نفر بوده است.

فرماندهی انتظامی لرستان با تأکید بر این‌که ۵۹ مورد خودرودهای بدحجاب توقیف و در حوزه فوریت‌های پلیسی ۲۷ درصد افزایش تماس داشتیم، ادامه داد: از ۳۶۵ هزار فقره تماس ۲۳ درصد تماس‌ها راهنمایی و مشاوره بوده کمااینکه برای تقویت حوزه پلیس پیشگیری ۲۰۶۰ نفر شبگرد و ۱۲۰ نفر نگهبان محله به کار‌گیری شده است.

وی با ذکر این مطلب که ۴۴ هزار فقره پرونده قضایی رسیدگی شده است، اضافه کرد: رویکرد مبارزه با مواد مخدر برخورد با فروشندگان خرد و برخورد با متجاهران است کمااینکه ۲ تن و ۵۳ کیلو موارد در چهار ماهه اول سال کشف شده و ۹ کارگاه آموزشی برای خانوارهای در معرض آسیب برگزار شد.

مهدیان‌نسب با ذکر این مطلب که ۲۲۶۰ سایت که عمل مجرمانه داشتند شناسایی شدند، ادامه داد: در این راستا ۱۳۵ پرونده قضایی تشکیل و ۱۳۲ مجرم اینترنتی دستگیر شد.

فرماندهی انتظامی لرستان از متلاشی شدن ۸۰ باند سرقت توسط پلیس آگاهی استان طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: در حوزه کشف کالا ۳۰۰ درصد افزایش کشف کالا در لرستان نتیجه فعالیت‌های نیروی انتظامی لرستان بوده است به‌طوری‌که سال گذشته ۴۰ میلیارد کالا کشف شد و این رقم امسال به ۲۱۷ میلیارد تومان رسیده است و در این راستا ۳۶ باند منهدم شد.

انتهای پیام

captcha