فرهنگ مقاومت ملت ایران، جهانیان را متحول کرد
کد خبر: 3835699
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

فرهنگ مقاومت ملت ایران، جهانیان را متحول کرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت ‌با مقاومت و ایستادگی خود عراقی‌ها را دچار تحول فکری کرده بودند، گفت: فرهنگ مقاومت ملت ایران، جهانیان را متحول کرد و امروز تمام کشورهای منطقه تحت تأثیر این جریان قوی فرهنگی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شب  گذشته، 26 مردادماه در آیین شب خاطره بازگشت پرستوها که به مناسبت ۲۶ مرداد‌ماه سالگرد ورود آزادگان به میهن در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز فرهنگ مقاومتی که بر کشور حاکم شده، نشئت گرفته از فداکاری و از خودگذشتگی آزادگان است و ترس و وحشتی تمام‌نشدنی در دل دشمنان انداخته است.

وی افزود: در آن دوران، دشمن بعثی اسرای ایرانی را زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌داد تا از انقلاب و نظام روی برگردانند اما آزادگان سرافراز ‌مقابل تمام سختی ها مقاومت کرده و نشان دادند هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را از آرمان های شان دور کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آزادگان مایه افتخار کشور و ملت هستند و ایران اسلامی به خود می‌بالد که چنین انسان‌های والایی را در دامان خود تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت خود با مقاومت و ایستادگی خود عراقی‌ها را دچار تحول فکری کرده بودند، اظهار کرد: فرهنگ مقاومت ملت ایران، جهانیان را متحول کرد و امروز تمام کشورهای منطقه تحت تأثیر این جریان قوی فرهنگی قرار گرفته‌اند.

آیت الله حسینی‌شاهرودی یادآور شد: نسل جوان امروز باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند در آینده راه و روش ایثارگران و آزادگان سرافراز را ادامه داده و در هیچ زمانی اجازه تعدی به دشمن ندهند.

مزین شدن کردستان به حضور 831 آزاده
رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: آزادگان سرافراز سال ها پیش در چنین روزی با بازگشت غرور آفرین خود دل تک تک مردم ایران را شاد کردند.

وی افزود: استان کردستان به حضور۸۳۱ آزاده سرافراز مزین شده است که ۹۵ نفر از این تعداد بعد از بازگشت به میهن به دیدار حق شتافته و ۱۸ نفر نیز در عراق به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

نجفی با بیان اینکه آزادگان را باید وارثان شهدا نامید تا برای همیشه تاریخ نام و یاد شهیدان را زنده نگه داشته و راهشان را ادامه دهند، اعلام کرد: آزادگان سرافراز نماد ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان هستند و صبر و استقامت آنان به اسلام آبرو بخشید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اعلام کرد: آزادگان و ایثارگران سرمایه‌های ارزشمند نظام هستند و باید از تمام ظرفیت‌های نظام برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت استفاده کرده و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی را تکیه بر همین ایثار و مقاومت اعلام کرد و یادآور شد: آزادگان مشکلات زیادی دارند و رسیدگی به آن وظیفه مسئولان است و بی‌شک همه مسئولان در مقابل این بزرگواران خود را خادم و خدمتگزار می‌دانند.
انتهای پیام

captcha