مقابله با انحرافات فکری از اهداف نهضت عاشوراست
کد خبر: 3838706
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

مقابله با انحرافات فکری از اهداف نهضت عاشوراست

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه مقابله با انحرافات فکری یکی از اهداف نهضت عاشوراست، گفت: هدف تمام دستگاه‌ها، برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در امنیت کامل است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان گیلان امروز، 9 شهریورماه در نشست شئون فرهنگی با محوریت ماه محرم كه با حضور دستگاه‌های متولی در مجتمع فرهنگی غدیر رشت برگزار شد، گفت: ماه محرم برای مسلمانان جهان به‌ویژه برای شیعیان نقطه عطف تاریخی و فرهنگی به‌شمار می‌رود و استعاره‌های فرهنگی این دهه از ارزش‌های معنوی و الهی والایی میان محبان اهل بیت(ع) برخوردار است.

وی با اشاره به اینكه یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری بود، افزود: محبان اهل بیت(ع) باید با ترویج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه(ع) در نحوه عزاداری و احیای یاد و راه شهیدان کربلا با این انحرافات مقابله کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) به خاطر مادیات دنیوی نبوده بلکه برای اصلاح جامعه از آسیب‌ها و بدعت‌ها بوده است و ما هم باید با خرافات و بدعت‌های به‌وجود آمده در جامعه مبارزه کنیم.

سردار اسحاقی با اشاره به همیاری و همكاری مسئولان هیئت‌های مذهبی با پلیس در ایام محرم، گفت: با هر برنامه‌ای كه خلاف شرع و موازین اسلامی باشد و سبب اخلال در نظم و امنیت جامعه شود برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم عزاداری باید تا ساعت مشخص شده و با نظم و امنیت برپا و ضمن رعایت حقوق شهروندی، مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود، تأكید كرد: مسئولان هیئت‌ها و مردم سعی کنند از راه‌بندان در خیابان‌های اصلی خودداری کرده و ضمن توجه به برنامه‌های ابلاغی پلیس، مانع رفت و آمد مردم نشوند.

سردار اسحاقی بیان کرد: با همکاری سایر ادارات، سازمان‌ها و نهادها حداکثر توان خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم محرم به کار خواهیم بست و تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

وی موفقیت نیروی انتظامی در راه مقابله با هرگونه خرافه‌پرستی و بدعت در مراسم عزادارای اباعبدالله‌الحسین(ع) را مبتنی بر همت و همکاری مبادی ذیربط با پلیس دانست و افزود: سازمان‌های فرهنگی مرتبط باید در طول سال با اقدامات فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توجیه مسئولان هیئت‌ها اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی خواستار پرهیز از نصب داربست‌های غیرمتعارف و چادر در مسیر حرکت شهروندان، سخنرانی‌های تفرقه‌انگیز و حرکت در خیابان‌ها و معابر اصلی شد و بر پیش‌بینی و به‌كارگیری افرادی با هماهنگی پلیس به‌عنوان همیار محرم از سوی هیئت‌های مذهبی تأکید کرد.

فرمانده انتظامی گیلان در پایان با بیان اینكه هدف تمام دستگاه‌ها، برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در امنیت کامل است، گفت: احیا و تداعی فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) در این ایام برای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام

captcha