اجرای یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3843301
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

اجرای یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه عمومی و مشترک در قالب ۶۷ برنامه شاخص در سطح استان توسط ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا خواهد شد که مهمترین آن‌ها رژه نیروهای مسلح و نمایش اقتدار نظامی در نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، امروز 28 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن سی‌ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هرچه امروز داریم همه از برکات دفاع مقدس و شجاعت جوانان و رزمندگان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون پاک شهیدان است.

سرهنگ ذوالفقاری افزود: سرعت رشد علمی کشور ما ۱۱برابر میانگین جهان است و جزء هشت کشور قدرتمند دنیا هستیم همچنین در فناوری رتبه شش را کسب کرده‌ایم و همه این‌ها به برکت خون شهدا است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، ادامه داد: در ابتدای انقلاب، دشمن با سه هدف ایدئولوژیک، سیاسی و ارضی تجاوز خود را به ایران آغاز کرد که با وجود مردم غیور نتوانستند در این زمینه موفق باشند.

وی با بیان اینکه کشور با انگیزه، توکل و وحدت مردم در صحنه‌های جنگ توانست پیروزی‌های متعددی را کسب کند، اظهار کرد: امروز هم برای حفظ انقلاب نیاز به همان روحیه‌ جهادی که منجر به پیروزی انقلاب شد نیاز است، همچنین برای تبیین بیانیه گام دوم و رسیدن به تمدن اسلامی به چنین جوانانی با روحیه انقلابی و جهادی نیاز است.

وی گفت: وظیفه مهم رسانه انتشار پیام فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس است که این پیام را به نسل جوان انتقال بدهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بیان کرد: ستاد دفاع مقدس در هشتم مردادماه به ریاست استاندار و معاون سیاسی وی و به تبع آن ستاد شهرستانی نیز در همه شهرستان‌ها تشکیل شد، ضمن اینکه ۱۱ کمیته اجرایی در ذیل ستاد استانی تشکیل شد که تا کنون جلسات متعددی در شهرستان‌ها برگزار شده است، قابل ذکر است که شعار محوری امسال «ما پیروزیم» و برگرفته از سخنرانی مقام معظم رهبری و نتیجه پیروزی‌ در همه عرصه‌ها است.

وی با توجه دادن به نکته مهم امسال یعنی تبیین بیانیه گام دوم به ویژه برای دانشجویان و دانش‌آموزان، گفت: هفته دفاع مقدس سال جاری از یکشنبه ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و هر روز این هفته با عنوانی نام‌گذاری شده است که متناسب با نام روز، برنامه‌هایی در سطح استان، بخش‌ها و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

سرهنگ ذوالفقاری اظهار کرد: یکشنبه ۳۱شهریورماه با عنوان روز «قدرت، توانمندی، اقتدار نیروهای مسلح نام‌گذاری شده است که در مرکز استان رژه و در شهرستان‌ها نیز همایش‌هایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه با نام «دانش‌پژوهی، معرفت جوانان و سربازان» نام‌گذاری شده است که در روز اول مهر زنگ مقاومت در اکثر مدارس استان به صدا در خواهد آمد و همچنین تجلیل و تقدیر از سربازان پایگاه‌های نظامی از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه سه‌شنبه روز «رونق تولید،حمایت مردمی و خودباوری» نام دارد، افزود: چهارشنبه سوم مهرماه نیز روز «بصیرت، دشمن شناسی، ولایت‌مداری و دفاع همه‌جانبه» نام دارد همچنین پنج شنبه با عنوان «شهیدان، جانبازان و فخرآفرینان» نام‌گذاری شده که برنامه‌هایی نظیر غبارروبی قبور شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا و برگزاری همایش‌ها از جمله برنامه‌های این روز است.

سرهنگ ذوالفقاری با اشاره به اینکه جمعه به روز« وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نام دارد، تصریح کرد: حضور با شکوه مردم در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان نظامی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و شرکت در ورزش عمومی در همه شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این روز است.

برپایی آئین نکوداشت پیشکسوتان همزمان با سراسر کشور

وی با بیان اینکه شنبه روز «رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران» نام دارد، ادامه داد: روز آخر این هفته که مورخ یک‌شنبه هفتم مهرماه این است با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان» نام‌گذاری شده است که در این روز و همزمان با سالروز شهادت شهیدانی همچون نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا، مراسم نکوداشت پیشکسوتان برای نخستین بار در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

اجرای یک‌هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: بک‌هزار و ۱۰۰ برنامه عمومی و مشترک در قالب ۶۷ برنامه شاخص در سطح استان توسط ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها رژه نیروهای مسلح و نمایش اقتدار نظامی در نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

اجرای طرح «نهضت خاطره‌خوانی» برای نخستین بار در استان

وی به دیگر برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری ۳۰ نمایشگاه کتاب و عکس در ۳۰ مدرسه در قالب طرح کشوری هزار مدرسه، رونمایی از تندیس شهید خلبان نعمت‌الله اکبری، بازخوانی عملیات دفاع مقدس، اعزام راویان به ادارات، اجرای طرح «نهضت خاطره‌‌گویی» برای نخستین بار در استان و ادامه آن در طول سال، تقدیر از سربازان سطح استان، برگزاری ویژه برنامه عصر خاطره و شعر، برپایی یادواره شهدا، غبارروبی و عطر افشانی در چهارم مهرماه همزمان با سراسر کشور، تحلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و ... از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا خواهند شد.

وی به مراسم رونمایی کتاب در این هفته اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب رونمایی شد که این تعداد در سال جاری به ۵۰ عنوان کتاب ارتقاء پیدا کرده است و شش جلد از این کتب در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرهنگ ذوالفقاری در ادامه به سه عنوان برنامه عمده بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۶۰ درصد از پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس که از سال ۸۲ افتتاح شده و شامل پیشرفت فیزیکی نمای ساختمان می‌باشد به بهره‌برداری رسیده است و فاز اول این مرکز فرهنگی، شامل نمای ساختمان و طبقه اول، در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بخش عمده فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محوطه این مجموعه است که مساحت آن به پنج هکتار می‌رسد و با همکاری شهرداری و باغ‌موزه دفاع مقدس آماده خواهد شد.

سرهنگ ذوالفقاری پیشرفت محتوای دفاع مقدس را برنامه دوم این بنیاد دانست و اظهار کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده است که ادارات مختلف نقش و جایگاه خود را در تبیین دفاع مقدس مشخص کرده‌اند.

وی در پایان، آماده‌سازی دانشنامه دفاع مقدس را که سندی معتبر برای آیندگان است برنامه سوم این بنیاد دانست و تصریح کرد: این دانشنامه چند بخش شامل چند بخش جغرافیایی-نظامی، اشخاص- شهدا و اجتماعی و فرهنگی می‌باشد که هر بخش خود زیرمجموعه‌‌هایی را دربر می‌گیرد و در حال آماده‌سازی است.

انتهای پیام

captcha