دست شستن از دنیادوستی؛ از رموز پیروزی در دفاع مقدس
کد خبر: 3843987
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

دست شستن از دنیادوستی؛ از رموز پیروزی در دفاع مقدس

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: رهبری و فرماندهی الهی، صبر، پایداری و توکل به خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیادوستی و دلبستگی به زخارف دنیا، ایثار، فداکاری و وفاق و وحدت ملی مردم از رموز پیروزی در دفاع مقدس است.

دست شستن از دنیادوستی؛ یکی از رموز پیروزی در دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز یکشنبه، ۳۱ شهریورماه در دیدار با فرماندهان، بسیجیان و مسئولان ادارات ابهر که به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان این‌که دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، اظهار کرد: رزمندگان ما با تأسی به فرهنگ ذلت‌ناپذیری امام حسین‌(ع) در طول هشت سال جنگ تحمیلی زیر بار ظلم نرفتند؛ لذا همان طور که واقعه کربلا و عاشورای حسینی باید زنده نگه داشته شود دفاع مقدس و یاد و گرامیداشت شهدای انقلاب نیز باید گرامی داشته شود.
 
وی با تأکید بر این‌که باید فلسفه دفاع مقدس و دستاوردهای آن بین جوامع بشری تبیین و تفسیر شود، افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای شهدا برای کشورمان می‌توان به اقتدار و عظمت کشور در برهه کنونی اشاره کرد.
 
امام جمعه ابهر با اشاره به این‌که در پرتو دفاع مقدس دستاوردهای فراوانی نصیب ملت ایران و جبهه حق طلبان عالم شده است، گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز نصیب ملت ایران شده است.
 
وی عنوان کرد: برای استخراج گنج جنگ باید به این پرسش پاسخ داد که علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر کدام است، از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به رهبری و فرماندهی الهی، صبر و پایداری و توکل به خدا، یاد خدا، شجاعت و دلاوری، عدم دنیادوستی و دلبستگی به زخارف دنیا، ایثار و فداکاری و وفاق و وحدت ملی مردم ایران اشاره کرد.
 
این مسئول با اشاره به این‌که مهم‌ترین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم، در همه شرایط دشمن در کمین است و او با ما هیچ آتش بسی ندارد، گفت: از دیگر عبرت‌های دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.
 
انتهای پیام
captcha