زنان رزمنده و ایثارگر هنوز ناشناخته هستند
کد خبر: 3844649
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

زنان رزمنده و ایثارگر هنوز ناشناخته هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان گیلان با تاکید بر لزوم پاسداشت همراهان و همدلان شهدا، ادامه داد: امروز در قالب مراسمات و یادمان‌ها نام شهدا را زنده نگه می‌داریم، اما متاسفانه زنان رزمنده و مادران و همسران ایثارگر هنوز ناشناخته هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، فاطمه رفیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان امروز، 2 مهرماه در همایش «برگی از دلاوری‌های شیرزنان ایران در دفاع مقدس» که در مدرسه متوسطه دخترانه شاهد رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس چه در خط مقدم و چه در پشتیبانی از جبهه‌ها، اظهار کرد: بسیاری از مجاهدت‌ها در پشت صحنه جنگ صورت گرفته است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر این مجاهدت‌ها نبود شاید دفاع مقدس به شکل دیگری رقم می‌خورد.

وی با اشاره به همراهی و همدلی مادران، همسران و فرزندان با رزمندگان در طول سال‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز نیز مادران و همسران مشوق مجاهدان عرصه دفاع از حرم هستند.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه استکبار جهانی در طول هشت‌سال نبردی نابرابر را علیه ملت ایران رقم زد، تصریح کرد: ما مجبور شدیم در مقابل دشمنان بجنگیم و از کیان کشور و نظام دفاع کنیم لذا شاهد ایثار و فداکاری شهدای عزیز بودیم، اما نقش مهم و اثرگذار مادران و همسران شهدا و رزمندگان در همان لحظه دیده نشد.

رفیعی با تاکید بر لزوم پاسداشت همراهان و همدلان شهدا، ادامه داد: امروز در قالب مراسمات و یادمان‌ها نام شهدا را زنده نگه می‌داریم، اما اگر مادران صبور و همسران همپا نبودند، رزمندگان نمی‌توانستند با آرامش و اطمینان خاطر خانه و کاشانه را ترک کنند و به جبهه‌ها اعزام شوند. متاسفانه زنان رزمنده و مادران و همسران ایثارگر هنوز ناشناخته هستند.

وی همه پیروزی‌ها و موفقیت‌های ملت ایران در طول تاریخ را مرهون همراهی و همدلی و مشارکت آحاد مردم دانست و گفت: هر کجا در کنار هم بودیم و زبان و نژاد و قومیت را نادیده گرفتیم، نصرت به دست آورده‌ایم.

این مقام مسئول عزت و اعتبار امروز کشور و نظام را نتیجه همبستگی ملی دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس در تاریخ ایران ماندگار است و لذا امروز نیز بایستی این وحدت رویه، وحدت کلمه و وحدت نظر را داشه باشیم تا به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که در راستای اسلام ناب محمدی(ع) و مکتب حسینی و عاشورایی است برسیم.

انتهای پیام

captcha