ثبت‌نام بیش از ۷۰۰۰ زائر سمنانی در سامانه سماح
کد خبر: 3844870
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰۰ زائر سمنانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت استان سمنان از ثبت نام بیش از ۷۰۰۰ نفر از زائران سمنانی اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح خبر داد.

ثبت نام بیش از 7000 نفر زائر سمنانی در سامانه سماح

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، مدیر حج و زیارت استان ظهر امروز، 3 مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای شروع ثبت نام در شهریور تا امروز بیش از ۷۳۰۰ نفر در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند، گفت: ثبت نام زوار اربعین حسینی(ع) تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی ادامه داد: زائران باید برای حضور در زیارت اربعین سال ۹۸ به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت‌ کنند که بر این اساس اگر افرادی امکان دسترسی به این سایت را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان در این سامانه ثبت نام کنند.

دلپاک متذکر شد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زائران می‌توانند بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح و همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) وارد کشور عراق شوند که مقدار اعتبار گذرنامه نیز بر اساس اعلام سردار ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور حداقل ۳ ماه از تاریخ ورود به عراق است.

مدیر حج و زیارت استان با تأکید بر اینکه زوار اربعین بعد از ثبت نام در سامانه سماح، مبلغ ۲۲ هزار تومان حق بیمه به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند، یادآور شد: چنانچه افرادی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی دارای مجوز، جهت ثبت نام مراجعه کنند که حق الزحمه ثبت نام برای کارگزاری‌ها نیز سه هزار تومان است که به‌صورت اینترنتی و در مجموع ۲۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی مدت ماندگاری زوار ایرانی در عراق را حداکثر ۳۰ روز در اربعین سال‌ جاری برشمرد و گفت: زائران حین گذر از مرز نیز توجه داشته باشند که مهر ورود به کشور عراق بر گذرنامه‌شان خورده باشد؛ چرا که درصورت مهر نخوردن مشکلاتی برایشان پیش آمده و ممکن است تحت عنوان «ورود غیرمجاز» بازداشت شوند، از این رو حین گذر از مرز، به مهر گذرنامه «ورود به عراق» توجه داشته باشند.

انتهای پیام

captcha