هیئت «رهروان ولایت» در مرکز امور مساجد تشکیل می‌شود
کد خبر: 3845295
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام ذاکر:

هیئت «رهروان ولایت» در مرکز امور مساجد تشکیل می‌شود

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این خبر که هیئت رهروان ولایت به منظور ارائه الگوی هیئت تراز انقلاب اسلامی و انتقال عزاداری به درون مسجد در این مرکز تشکیل می‌شود، گفت: درباره «طرح هر مسجد یک حقوقدان» منتظر معاونت فرهنگی قوه قضائیه هستیم.

هیئت رهروان ولایت در مرکز امور مساجد تشکیل می‌شودحجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره جدیدترین برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: در حال تدوین فراخوانی برای تشکیل هیئت «رهروان ولایت» هستیم که هدف آن ارائه الگوی هیئت تراز انقلاب اسلامی و انتقال عزاداری به درون مسجد است. پس از اعلام فراخوان، از هر مسجد یک رابط انتخاب می‌شود تا این هیئت تشکیل شود.

منتظر قوه قضائیه هستیم

وی در پاسخ به این سؤال که معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد چه برنامه‌ای برای تحقق طرح مهم «هر مسجد یک حقوقدان» مد نظر دارد، گفت: در رابطه با این بحث منتظر هستیم تا معاونت فرهنگی قوه قضائیه جلسه‌ای بگذارد و مشخص کند که استراتژی در این زمینه چیست.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی به سامانه‌ای که مرکز وکلا راه‌اندازی کرده است، بیان کرد: نقش مرکز، معرفی مساجد، پشتیبانی از طرح و صدور مجوزهای لازم است.

جوانان خلاق ایده‌های خود را ثبت کنند

وی با یادآوری این مطلب که فراخوان هفتمین جشنواره ایده‌های مسجدی اعلام شده است، اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به این فراخوان ۱۵ دی‌ماه سال جاری است و اعلام نتایج و اختتامیه‌ این جشنواره نیز در دهه فجر انجام می‌شود.

ذاکر ادامه داد: از همه جوانان خلاق دعوت می‌شود که ایده‌های خود را در محورهای «نقش مسجد در بهبود سلامت اجتماعی»،‌ «نقش مسجد در امیدآفرینی»، «نقش مسجد در تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی»، «نقش مسجد در ایجاد نشاط معنوی»، «نقش مسجد در نهادینه کردن اخلاق اسلامی»، «نقش مسجد در تسریع جهاد علمی»، «نقش مسجد در ارائه‌ سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «نقش مسجد در ایجاد روحیه مقاومت و افزایش عزت ملی»، «نقش مسجد در تحقق عدالت و مبارزه با فساد» و «نقش مسجد در رونق تولید» در پایگاه تخصصی مسجد به نشانی www.masjed.ir/fa/fam ثبت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی امور مساجد درباره جلسه «اقتدار اجتماعی مسجد»، که هفته گذشته از سوی دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: متأسفانه در این جلسه بحث تخصصی انجام نشد و حقیقتاً قابل استفاده نبود. موارد متفرقه‌ بسیاری، که با موضوع تعیین‌شده ارتباط نداشت، در این جلسه از سوی مهمانان مطرح شد.

انتهای پیام

captcha