ثبت‌نام بیش از 25 هزار زائر همدانی در سامانه سماح
کد خبر: 3846075
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

ثبت‌نام بیش از 25 هزار زائر همدانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: تعداد افراد ثبت‌نام شده از استان همدان در سامانه سماح به 25 هزار و 500 نفر رسیده است.

ثبت‌نام بیش از 25 هزار زائر همدانی در سامانه سماحمحسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان، درگفت‌وگو با ایکنا ازهمدان، گفت: زائرین اربعین از اول محرم مجاز به ثبت‌نام در سامانه سماح بوده و این ثبت‌نام تا دو روز مانده به اربعین همچنان ادامه دارد.
وی افزود: تعداد افراد ثبت‌نام شده در سرار کشور 1 میلیون و 84 هزار و 201 نفر بوده که تاکنون 1میلیون و 353 هزار و 213 نفر به پرداخت هزینه اقدام کرده‌اند، لازم به ذکر است که تعداد افراد ثبت‌نام شده در استان همدان به 25 هزار و 500 نفر می‌رسد.
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان اشاره‌ای به هزینه بیمه زائران داشت و گفت: بیمه یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که مورد تاکید ستاد اربعین است و این بیمه شامل ارائه تمام خدمات پزشکی، خدمات کمکی هلال احمر، بیمه تصادف و.. می‌شود.
ساغرچی با بیان اینکه بیمه زائران اربعین 48 ساعت قبل و بعد سفر را پوشش می‌دهد، گفت: این بیمه شامل تمام خدمات مطلوب و ضروری برای زائرینی است که قصد خروج از مرز را دارند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان خاطرنشان کرد: مبلغ بیمه داده شده به بازماندگان زائرین فوت شده درخارج از مرز به شرط ثبت‌نام در این سامانه و پرداخت بیمه تعیین شده 40 میلیون تومان تعلق می‌گیرد.
ساغرچی بابیان اینکه متقاضیان می‌توانند بامراجعه به دفاتر مستقیم سازمان و یا از سایت شاپرک در این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: در مجموع مبلغ 22 هزار تومن با تفکیک 7هزارتومان جهت خدمات هلال احمر و 15 هزارتومان جهت هزینه خدمات بیمه، توسط زائران پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha