نام‌نویسی ۵۸ هزار لرستانی در سامانه سماح
کد خبر: 3848428
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

نام‌نویسی ۵۸ هزار لرستانی در سامانه سماح

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۵۸ هزار لرستانی در سامانه سماح، اظهارکرد: ثبت‌نام در سامانه سماح الزامات حضور در پیاده‌روی اربعین است.

ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است/ نام‌نویسی ۵۸ هزار لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان ظهر امروز سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه در کارگاه توجیهی اربعین حسینی ویژه مبلغین و موکب‌داران استان لرستان که با اهتمام اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، به ثبت‌نام ۵۸ هزار لرستانی در سامانه سما اشاره کرد و افزود: آن‌چه مهم است الزام ثبت‌نام در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین است.

وی بر لزوم توجه مواکب و روحانیون مواکب و کاروان‌ها بر اجرای طرح نائب‌الشهید اشاره کرد و گفت: طی بازدید در
موکب امام خامنه‌ای اتوبوس‌هایی از کشور آذربایجان اسکان یافته بودند که تماما به عکس شهدای قره‌باغ مزین بودند و ما باید بهتر و بیشتر از آن‌ها به ترویج فرهنگ شهدا کمک کنیم.


خسروی با تاکید بر این‌که اجرای طرح نایب شهید دارای تاثیرگذاری معنوی است، اضافه کرد: شهدای ما شهدای اعتقادی و ارزشی هستند و هر چه می‌توانیم باید به فرهنگ سازی مقوله ایثار و شهادت کمک کنیم.

مدیرکل حج و زیارت لرستان به تاثیر حضور روحانیون در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: روحانیون در سیل اخیر خوش درخشیدند و جهادی عمل کردند.

وی با ذکر این مطلب که روحانیون مردم را با ملزومات سفر اربعین آشنا کنند، خاطرنشان کرد: زائران سفر اربعین باید بدانند که هزینه حمل و نقل همراه داشته باشند یا در سامانه سماح الزام داشته باشند.

خسروی با تاکید بر این‌که تاکید بر اعزام گروهی و کاروانی به اربعین است، اضافه کرد: حضور روحانیون در اربعین و معرفی اربعین ارزشمند است.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: در ۳۴ موکب لرستان در عراق فعالیت دارند ۱۸ موکب فعال در عراق داریم که در کمال آمادگی پذیرای حضور و فعالیت‌های فرهنگی روحانیون هستند.

انتهای پیام
captcha