بنیه اعتقادی مردم تقویت شود/لزوم پیگیری اصل پیشگیری اجتماعی
کد خبر: 3848593
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

بنیه اعتقادی مردم تقویت شود/لزوم پیگیری اصل پیشگیری اجتماعی

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی لرستان تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم را مناسب‌ترین راه در برابر توطئه‌های دشمن دانست و گفت: بهترین اقدام برای مصونیت در این هجمه نرم، تحقق اصل پیشگیری اجتماعی است که باید از سوی تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه معتمدین و متنفذین با جدیت پیگیری شود.

بنیه اعتقادی مردم تقویت شود/لزوم پیگیری اصل پیشگیری اجتماعیبه گزارش ایکنا از لرستنان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان سه‌شنبه، شانزدهم مهرماه در همایش ملی «نقش معتمدین در راستای امنیت اجتماعی» که در شهرستان دورود برگزار شد، به اعتیاد، اختلافات خانوادگی و تاثیر آن بر امنیت روانی جامعه اشاره کرد و پیامد‌های روابط آسیب‌زا، بدحجابی و بدپوششی را از اثرات آسیب‌های اجتماعی برشمرد.
وی با بیان این مطلب که مواد مخدر یک معضل اجتماعی و خطری است بالقوه که همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: باید با عزم جمعی و با افزایش دانش و مهارت از بروز این پدیده خانمان‌سوز پیشگیری کنیم.
مهدیان‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود از خطرات عمیق و مخرب ماهواره در خانواده‌ها ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: سلطه‌گران غربی با تکیه بر ابزار پیشرفته و رخنه در خانواده‌ها، در صدد گرفتن هویت و اعتقادات دینی و ملی شهروندان ما هستند.
فرمانده انتظامی لرستان در ادامه با تاکید بر این‌که هدف والای امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظلم است، افزود: بی‌حجابی و بدحجابی ظلم به جامعه است و مردم نباید نسبت به ظلم بی‌تفاوت باشند بلکه باید راه مقابله با ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی که همان اجرای تذکر زبانی است را پیدا کنند.
وی به بیان مفاهیم و ویژگی‌های اصلی جنگ نرم پرداخت و خاطرنشان کرد: تهدید از طریق شبکه‌های رایانه‌ای و مخابراتی از تاکتیک‌های این نوع جنگ است که رو به فزونی دارد.
مهدیان‌نسب با تبیین تروریسم سایبری و ابعاد گوناگون آن، از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان سربازان جدید نظام سلطه و استعمارگران یاد کرد و گفت: نقش معتمدین و متنفذین در کاهش آسیب‌ها وجرایم اجتماعی نقشی بی‌بدیل در این جبهه است.
فرمانده انتظامی لرستان با تاکید بر این‌که مسئولان و دست‌اندرکاران باید با هوشیاری تمام، پیامد‌های شوم و عواقب ناگوار استفاده ناصحیح از شبکه‌های اجتماعی را برای سطوح مختلف جامعه تشریح کنند، اظهارکرد: تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مردم، مناسب‌ترین راه در برابر توطئه‌های دشمن در جنگ نرم است.
مهدیان‌نسب گفت: بهترین اقدام برای مصونیت در این هجمه نرم، تحقق اصل پیشگیری اجتماعی است که باید از سوی تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها به‌ویژه معتمدین و متنفذین با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha