بزرگداشت حسین آهی همزمان با روز حافظ در «ترانه مهر»
کد خبر: 3849034
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

بزرگداشت حسین آهی همزمان با روز حافظ در «ترانه مهر»

گروه ادب ــ گرامیداشت روز «حافظ شیرازی» و بزرگداشت «حسین آهی» فردا ۲۰ مهرماه در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

بزرگداشت حسین آهی همزمان با روز حافظ در «ترانه مهر»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا، انجمن ادبی «ترانه مهر» فرهنگسرای ابن سینا، هم زمان با فرارسیدن ۲۰ مهرماه سال روز گرامیداشت حافظ شیرازی، شاعر بلندآوازه ایرانی، شب شعری را به همین مناسبت برگزار می‌کند. در این مراسم که با حضور پیشکسوتان شعر و ادبیات هم، چون محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، محمد سلمانی، حمیدرضا شکارسری و دیگر شاعران برگزار می‌شود، از مرحوم حسین آهی، حافظ شناس برجسته معاصر نیز با حضور خانواده ایشان و اصحاب رسانه تجلیل می‌شود.
 
حسین آهی در سومین روز آذرماه سال ۱۳۳۲ به دنیا آمد. وی یکی از شاعران و پژوهشگران ایرانی بود که تحصیلات مقدماتی خود را در تهران سپری کرد و به چهار زبان فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی مسلط بود. آهی پژوهش‌هایی در زمینه صرف، منطق، اصول عروض، نحو، نجوم و... انجام داد و در این حوزه فعالیت می‌کرد. وی مقالات بسیاری دارد و بیش از ۲۴ اثر تالیف و تصحیح به یادگار گذاشته است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ به سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین شمالی روبه روی بیمارستان بهمن مراجعه کنند و براس کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha