دشمنان به‌دنبال کم‌رنگ جلوه دادن مراسم اربعین هستند
کد خبر: 3849268
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
امام جمعه گله‌دار:

دشمنان به‌دنبال کم‌رنگ جلوه دادن مراسم اربعین هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد گنجی گفت: مدیریت و ساماندهی میلیون‌ها نفر در مراسم پیاده‌روی اربعین، قطعا معجزه حسینی است؛ نقشه‌های دشمنان در کمرنگ کردن پیاده‌روی خنثی خواهد شد و این اجتماع عظیم به لطف خدا مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار استان فارس، 19 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با سفارش به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: زیارت اربعین و به‌ویژه امام حسین(ع) بر اساس احادیث پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از دیرباز مورد توجه شیعیان بوده است.
وی بیان کرد: زیارت، نشانه جهت‌گیری انسان، تعظیم شعائر دینی، تجلیل ارزش‌ها و فضیلت‌ها، تجدید میثاق با ائمه(ع) و بر محور توحید و رسالت و امامت حرکت کردن، است.
امام جمعه گله‌دار با اشاره به بیان فضایل زیارت قبر امام حسین(ع) در کلام معصومین(ع)، ادامه داد: در کلام معصومین(ع) آمده است که هر فردی که حضرت اباعبدالله(ع) را با معرفت و شناخت زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده وی را می‌آمرزد و همانند این است که خداوند را در عرش زیارت کرده و ثواب 70 حج مقبول در دفتر اعمالش ثبت می‌شود.
حجت‌الاسلام گنجی با پاسداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، از اولیای دانش‌آموزان درخواست کرد که ارتباط مستمر با مدارس و آموزش و پرورش برای موفقیت فرزندان خود داشته باشند.
وی با اشاره به دیدار جامعه علمی و نخبگان جوان کشور با رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای راهبری معظم‌له، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این دیدار فرمودند که هر جوان نخبه پاره تن ایران عزیز است، حرکت علمی آغاز شده و نیاز به استمرار دارد و پیشرفت علمی باید با شتاب بیشتری صورت گیرد.
امام جمعه گله‌دار اظهار کرد: نا‌آرامی‌های اخیر در برخی شهرهای عراق ناشی از بی‌عدالتی و فساد بوده که دشمنان خارجی و نیروهای نفوذی از این مطالبه بحق مردم سوء‌استفاده کردند و تلاش دولت و مرجعیت باعث شد که توطئه بدخواهان خنثی و دولت عراق گام‌های اساسی برای حل مشکلات مردم بردارد.
وی برجسته‌سازی ملی‌گرایی، مقابله با شیعه و مرجعیت، برجسته‌سازی دخالت ایران در عراق و به حاشیه راندن عظمت پیاده‌‌روی اربعین حسینی را از اهداف دشمنان در ناآرامی‌های اخیر در عراق برشمرد.
حجت‌الاسلام گنجی بیان کرد: مدیریت و ساماندهی میلیون‌ها نفر در مراسم پیاده‌روی اربعین، قطعا معجزه حسینی است؛ نقشه‌های دشمنان در کمرنگ کردن پیاده‌روی خنثی خواهد شد و این اجتماع عظیم به لطف خدا مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.
عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha