برگزاری مسابقات قرآنی باعث سلامت بانک مسکن شده است
کد خبر: 3849447
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
رحیمی‌انارکی:

برگزاری مسابقات قرآنی باعث سلامت بانک مسکن شده است

گروه اقتصاد ــ مدیرعامل بانک مسکن گفت: پانزده دوره متوالی مسابقات قرآنی در بانک مسکن برگزار شده که برگزاری برنامه‌های قرآنی در بانک باعث شده بانک مسکن یکی از سالم‌ترین بانک‌ها در شبکه بانکی کشور باشد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی با رحیمی‌انارکی، مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، مدیران امور، رؤسای ادارات، معاونین، کارکنان بانک، داوران و سرهنگ بوستانی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ علائی، رئیس پلیس اداره انتظام پلیس پیشگیری خراسان رضوی، حاج آقا مقدم رئیس حراست بانک تجارت استان خراسان رضوی، دکتر علمی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، حاج سیدجواد حسینی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم، آقا محمدی رئیس جامعه قاریان مشهد، خاکشور خادم حرم امام رضا (ع) و مدیر عامل شرکت مرمر بتون، حسین علی زاده انبوه ساز سهند، مهندس پژمان شهردار سابق مشهد از مهمانان ویژه این دوره از مسابقات برگزار شد عنوان کرد.

مدیر عامل بانک مسکن در ابتدای سخنان خود از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات قدردانی و ابراز امیدواری کرد روند برگزاری مسابقات با کیفیت و کمیت هر چه بهتر و باشکوه‌تر در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد و هر ساله شاهد برگزاری این مسابقات با شور واستقبال بیشتری باشیم.

رحیمی انارکی در ادامه به معنی آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و افزود: در آیه‌ای از قرآن آمده است: آنچه از قرآن می فرستیم شفای دل و رحمت الهی برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان و شقاوت چیزی نخواهد بود. دو کلمه در این آیه وجود دارد یکی شفا و دیگری رحمت. انسان زمانی به دنبال شفا است که بیماری بر او عارض شده است شفای قرآن نیز پاکسازی از انواع بیماری های اخلاقی و فکری است.

وی ادامه داد: زمانی که این پاکسازی انجام شد، نوبت رحمت است. یعنی نوسازی که باعث شکوفه زدن فضائل انسانی در وجود انسانی خواهد شد که تحت تربیت قرآن قرار گرفته است.

مدیر عامل بانک مسکن، صفات قرآن را عنوان کرد و گفت: استدلال قرآن، رکود فکری را شفا می‌دهد. موعظه قرآن، قساوت را در انسان درمان می‌کند. تاریخ قرآن، تحیر را برطرف می‌کند. زیبایی آهنگ تلاوت قرآن، روح را جذب می‌کند. قوانین و احکام قرآن، عادات خرافاتی را ریشه‌کن میکند و تدبر در آن، بیماری غفلت را از بین می‌برد.
رحیمی انارکی در ادامه به حدیثی اشاره و عنوان کرد: در حدیثی آمده است که هر زمان حوادث زندگی بر شما هجوم آورد به قرآن پناه ببرید. پیام این حدیث را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در مواجه با شرایط اقتصادی امروز و ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلاتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم با انس بیشتر با قرآن از شرایط امروز به سلامت بگذریم.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی افزود: 15 دوره متوالی مسابقات قرآنی در بانک مسکن برگزار شده است. برگزاری برنامه‌های قرآنی در بانک باعث شده بانک مسکن یکی از سالم‌ترین بانک‌ها در شبکه بانکی کشور باشد.

مدیر عامل دغدغه بانک را تامین مسکن برای خانوارها عنوان و بیان کرد: هدف بانک مسکن و تک تک کارکنان آن، تامین مهم ترین نیاز خانوارها یعنی مسکن است. تامین سرپناه که باعث آرامش در خانواده ها و ثبات خانواده ها خواهد شد. این هدف برای بانک مسکن هدفی متعالی است که امیدوارم انجام این هدف در بانک همیشه جاری و ساری باشد.

رحیمی انارکی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با کمک و استعانت از خدا، تمسک به قرآن، نیت خیر تک تک کارکنان و دعای خیر مردم بتوانیم شرایط امروز را مدیریت کنیم و شاهد حضور بانک مسکن در جایگاهی بهتر و برتر از گذشته باشیم.

انتهای پیام
captcha