ضرورت توجه به تفاوت‌های بومی مناطق مختلف کشور در لایحه منع خشونت علیه زنان
کد خبر: 3849498
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
در جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح شد؛

ضرورت توجه به تفاوت‌های بومی مناطق مختلف کشور در لایحه منع خشونت علیه زنان

گروه جامعه ــ وزیر کشور از مطرح شدن موضوع «لزوم توجه به تفاوت‌های بومی کشور در اصلاح لایحه منع خشونت علیه زنان» در جلسه شورای اجتماعی کشور خبر داد و گفت: باید کاری کنیم که هر نوع ظلم، نابرابری و تبعیض در برابر بانوان رفع شود.

به گزارش ایکنا؛ صد و بیست و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور، امروز، 21 مهرماه، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور؛معصومه ابتکار،‌ معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌ جمهوری، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی از مسئولان سازمان‌‌های مرتبط برگزار شد.

در پایان این جلسه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز سه دستور مهم مورد بررسی قرار گرفت. بحث اول صیانت و حمایت از زنان در برابر خشونت و لایحه‌ای بود که قوه قضائیه تهیه و به دولت ارسال کرده است؛ نکات قابل توجه فراوان و امیدبخشی در این لایحه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با نظراتی که امروز همه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مطرح کردند، اصلاحات لازم به صورت تکمیلی در دولت انجام شود و در نهایت این لایحه برای تصویب به مجلس رود.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: موضوع آزادی‌ها، حمایت‌ها و تکریم بانوان و زنان یکی از اصول و ارزش‌‌های عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر عقاید و باورهای دینی است و باید کاری کنیم که هر نوع ظلم، نابرابری و تبعیض، چه به صورت تاریخی و چه به صورت اعتقادی، فکری، اندیشه‌ای و عملی، در برابر بانوان رفع شود.

وی افزود: تأکید جلسه بر این بود که ضمن جرم‌انگاری بسیاری از مواردی که به دقت در این لایحه مطرح شده، به موضوع فرهنگ‌سازی و آموزش آشنایی همه افراد جامعه به ویژه بانوان با حقوق، تکالیف و مسئولیت‌های خود و نحوه پیگیری آنها، توجه شود. همچنین بحث تفاوت‌ها و تمایزاتی که از نظر فرهنگی در مناطق مختلف کشور به منزله یک کشور متنوع از نظر زبان، مذهب، دین و ویژگی‌های نژادی و فرهنگ‌های محلی و بومی داریم در این لایحه لحاظ شود.

وزیر کشور از مطرح شدن بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در این جلسه نیز سخن گفت و اظهار کرد: بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که 71 درصد آنها بانوانی هستند که همسرانشان فوت کرده، 11 درصد بانوانی هستند که طلاق گرفته‌اند و بقیه افرادی هستند که ازدواج نکرده‌‌اند. این موضوع جزو مباحث مهمی است که دولت به آن توجه دارد و امیدواریم مجموعه اقدامات، برنامه‌‌ها و تلاش‌هایی که در برنامه ششم به عنوان مسئولیت دولت مطرح شده است، با حضور دستگاه‌های مختلف بررسی و بهترین راه‌حل‌ها پیشنهاد شود.

وی اعلام کرد: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار امروز مجدداً مطرح شد و همه دستگاه‌‌ها نظر خود را ارائه کردند؛ امیدواریم این نظرات اعمال شود و مقدمه‌ای برای حضور پرمعنی و تأثیرگذار نهادها در اجرای این لایحه باشد.

رحمانی‌فضلی همچنین گفت: نحوه اطلاع‌رسانی و چگونگی بیان عملکرد شورای اجتماعی کشور درباره آسیب‌های اجتماعی طی دو سال و نیم گذشته در این جلسه مطرح و مقرر شد ترتیبی اتخاذ شود تا همه اقدامات انجام شده با متخصصان، مسئولان و مردم در میان گذاشته شود و ضمن دریافت انتقادها، نظرات اصلاحی دریافت شود و در مسیر پیشرفت شورای اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.  

انتهای پیام
captcha