چهلمین سالروز شهادت ‏آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3849714
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

چهلمین سالروز شهادت ‏آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری چهلمین سالروز شهادت اولین شهید محراب، شهید ‏آیت‌الله قاضی طباطبایی در تبریز خبر داد.‏

چهلمین سالروز شهادت ‏«آیت‌الله قاضی طباطبایی» در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان روز یک‌شنبه، 21 مهرماه در نشست بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال باید با سال‌های گذشته فرق داشته باشد تا در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تأثیرگذار باشد چون دشمنان در مقابل ایران اسلامی صف کشیده‌اند و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم مهم است.

وی ادامه داد: مراسم راهپیمایی و تجمع ۱۳ آبان امسال نیز در پیاده راه ارک تبریز از ساعت 9:30 الی 11 صبح برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم خواهد بود.

حجت‌الاسلام برگی از همه دستگاه‌ها و نهادهای استان خواست تا با ایجاد امکانات و تجهیزات لازم در برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال تلاش کنند؛ چرا که توطئه‌ها و تحرکات دشمنان سال به سال متفاوت تر است و باید تجمعات و راهپیمایی‌های ما نیز عظیم‌تر و بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی همچنین یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله قاضی را گرامی داشت و گفت: شهید آیت‌الله قاضی، خمینی آذربایجان است و آثار و برکات این عالم شهید تا به امروز در کشور ما نمایان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: مراسم سالروز شهادت آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی در 12 آبان از ساعت 10 الی 12 ظهر در مسجد مقبره تبریز برگزار می‌شود و سخنران این مراسم آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان است.

حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا هم در این نشست گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی شکوفا کردن ذخایر و ظرفیت‌های تشیّع است که مسئله پیاده‌روی اربعین نمونه بارز آن است و در تاریخ، زیارت اربعین به این حد باعظمت نبودچون باهزینه بسیار کم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۱۳ آبان سال‌های مختلف اتفاقات مهمی در کشور رخداده است، افزود: مهم‌ترین آن‌ها تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار توسط دانشجویان پیرو خط امام بود و بنیانگذار جمهوری اسلامی از آن به‌عنوان انقلاب دوم نام بردند و باید این روز هر ساله عزیز نگه داشته شود.

کاملی‌فر گفت: تابه‌حال از ظرفیت بسیاری از مجموعه‌ها در این مناسبت‌های ملی استفاده نشده است؛ لذا باید ظرفیت‌های هنری سازمان‌ها به کار بیاید و حتی از توانمندی‌های بسیج و سپاه نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم استفاده شود.

انتهای پیام
captcha